Bror min hjem i morra

HURRA! Tror jeg. Bror min kommer i allefall hjem i morra, hvis ikke noe plutselig skjer i natt. Dyrlegen fikk resultater på noen prøver i dag, og i følge dem så er det ikke kreft. Jeg skal prøve å gjengi noe her som jeg har fra mamma, hun prøver å gjengi dyrlegen.

Altså (og du må ta det litt sånn ca, for mange ord og uttrykk mamma ikke helt fikk med), altså, han har en immunologisk svikt som gjør at han nå ikke produserer røde blodceller selv. Dette kan behandles. Og det er jo en god ting, og vi er optimistiske til det aller siste. Han skulle få en ny blodoverføring i kveld, og så settes på hestedose med kortison. Så må vi bare se om han tar behandling. For det er nemlig sånn, at det er ikke sikkert det virker. Ikke sikkert det virker i det hele tatt, eller ikke sikkert det virker å trappe ned medisin. Men det tenker vi ikke mer på nå. En annen ting er at gjennomsnittlig tar det 40 dager før behandlinga funker. Det er lenge det. Og hvis det tar så lang tid med Magnus må han ha fler blodoverføringer. Det er ikke problemfritt, for hver overføring øker muligheten for komplikasjoner, av verste sort.

Med hestedose kortison må vi regne med at han blir veldig tørst og drikker masse, og alt det må jo ut igjen som dyrlegen sier. Mamma lurer på om hun må avspasere 40 dager og jobbe hele sommerferien. Jeg lurer på om det gjelds det jeg sa at han skal få ligge i biabeden og senga hele tida? For han har jo ikke lest det han tror jeg, på dyreklinikken der. Og da gjelds det vel egentlig ikke? Folka sier det gjelds. De er så straite.

Men det blir kjekt å få han hit ja, gleder meg masse. Han skal visst bare slappe av og turer i bånd og sånn, men litt kos her inne må det vel bli. Så sånn feirer vi 40-års dagen til mamma i morra, total avslapping på sofaen. Mamma skulle egentlig ha fest, men festhumøret forsvant liksom med syk Magnus, så det er utsatt. 30 000,- i dyrlegeregning har det også blitt foreløpig. Jeg er glad døm har forsikring. Ellers hadde det blitt lenge til jeg så en ny Kong Wubba er jeg redd.

Gleeeder meg til i morra:)

Kommentarer

Anonym sa…
Heisann
Dette var supre nyheter! Hurra for Bambus - Magnus!!!
Håper medisner nå funker slik at han blir helt seg selv igjen.
Kos dere masse med han i morgen!
Klem fra Eli
Milli sa…
Så deilig, Marte :)) Godt å få ham hjem igjen! Så blir det å ta en dag av gangen, og satser på at dette går bra, og at behandlinga funker megabra:) Vi er optimistiske:) Komg Wubba blir det nok råd med lell:) Klemmer:)
Barte-Marte sa…
Gleder meg nesten i hjæl, folka også! Over en uke siden han var her.

Populære innlegg