Avslutning på kurs og sånn:)

Jeg har gått på konkurranselydighetskurs med Rune B. Har hatt med meg mamma. Det har vært ok. Selvom mamma nok kunne hatt større framgang. Men det har visst med mengde og kvalitet på trening å gjøre har jeg skjønt. Mamma kaller kurset et spark bak. Jeg så aldri baksparka, men om et spark bak er positivt for meg kan hun få så mange spark bak som mulig.

Det kurset i allefall har medført er at vi trener igjen. Litt. Gidder ikke gjenta meg til det kjedsommelige at det selvfølgelig er alt for lite. Men det er i allefall noe. Spør du meg bør jo egentlig veldig mye mer oppmerksomhet rettes utelukkende mot meg, men her blir jeg stadig skuffa.

Som en liten digresjon ang. manglende oppmerksomhet kan jeg feks fortelle at vi fikk besøk av Guro og Glenn i går, og den fyren som var inni magen til Guro for en stund siden. Han heter forøvrig Herman har jeg blitt fortalt. Men altså, de kom hit i går. Herman hadde med seg sin egen lille fornøyelsespark. I tilfelle han hadde lyst til å ligge på gulvet og pludre litt med seg selv liksom. Ja særlig sier jeg. Selvfølgelig ville han ikke det. Han sov da han kom og ble heldigvis lagt i gangen i vogna si med en gang. Jeg prøvde få Magnus bror min til å gå ut der og, men da begynte han bare å grine da (Herman altså). Og så skulle plutselig ALLE se på og ta på og bære på og pluttipluttiplotte med han småtten da... herreli... en baby liksom... Men heldigvis blei det stille tilslutt og han ble lagt i vogna i gangen igjen. Prøvde nok en gang (fremdeles uten hell) å få Magnus Olsen ut der og. Sånn at det var mulig for meg å få litt oppmerksomhet. TROSS ALT liksom. Det er jeg som bor her...

Men altså, vi har gått på kurs for Rune B. Dette er Rune B


Og mams og jeg trener. Det er ikke så systematisk og strukturert som det var en gang i tiden, men det er i allefall trening. Og jeg skjønner jeg må være glad for det jeg får, så dette er jo SUPERT:) Men vi snakka om i dag at det nok er på tide å legge en plan, for uka og for dagene. Hvis vi skal videre fra der vi er nå da. Og det skal vi. Ukas plan er å jobbe med avstand og ruta, samt neseprøven her inne. Og holde den jævla metallapporten. Og kjeder. I følge mamma har jeg alt for liten utholdenhet nå, så derfor skal vi i morra gå i gang med kjeder igjen. Og vi skal ha med bil og bur. Så det ikke blir lange og lite planlagte økter. Detta var vi jo veldig flinke på, og kan bli det igjen. SKAL bli det igjen. Tror det er sånn det kan bli når noen får et spark bak.

I dag var siste gangen på kurset. Eller - kurset var ferdig forrige mandag, men så skulle det avsluttes med en konkurranse med de øvelsene vi har jobbet med. Aller først var det fellessitt i 1 minutt. Det ser du her:

Makan til drittkjedelig øvelse. Ikke noe jeg gidder i allefall. Det satt en hel haug med folk rundt overalt, men skal man være i ro over lengre tid er det da bedre å ligge. Selvom det er kjedelig og. Jeg signaliserte over til Zanto - han fyren til høyre for meg - om at vi kanskje skulle finne på noe, men neida, han skulle bare sitte der han liksom. Alle har blitt så prektige.

Men mams og jeg gikk nå gjennom de øvelsene vi skulle da, og hadde en trivelig dag. Fri ved fot.


Prøvde den nye mannekengen og (hvordan det nå skrives)

Innkalling med dekk... det var steike glatt der


Men vi har hatt et hyggelig kurs altså. De folka de andre hundene hadde med seg virka rimelig godt sosialiserte, så tror mamma har hatt det bra på kurs og.
Og kanskje vi en vakker dag i 2011 starter i kl. 3 på stevne?

Kommentarer

Populære innlegg