Jepps:)

Altså, aller først, det er ikke meg det står på - det at vi ikke har kommet oss til start i kl. 3. Bare så det er helt klart. Hvem det står på da? Mamma selvfølgelig. Men i hælja har vi trent, og mamma har tatt fram boka mi og startet på en plan for oss der. Jeg er litt avventende, for plutselig har det gått noen uker igjen uten at vi har gjort noe. Vi har nå titta på og prata om de nye reglene i kl.3 - og vi som ikke trodde vi kunne noen ting lenger er faktisk i gang med opptil flere av øvelsene:) Kl. 3 med nye regler:
  1. Felles sitt 1 minutt med synlig fører
  2. Fellesdekk 3 minutter med skjult fører
  3. Fri ved fot
  4. Sitt under marsj
  5. Innkalling fra dekk, med dekk
  6. Fremadsending med dekk og på plass
  7. Apportering over hinder
  8. Apportering av metallgjenstand
  9. Neseprøve
  10. Kontroll over hunden på avstand
Det er faktisk bare to øvelser vi overhodet ikke har startet på - neseprøve og apportering over hinder. Og kanskje ikke så mye apportering av metallgjenstand heller da. Dvs - jeg synes ikke det er noe kjekt liksom. Det ligger jo litt i navnet - metallgjenstand. Som jeg skal bære - i munn. Mens jeg løper (dette kan umulig være en øvelse for en hannhund - flere ting på en gang...???) Meen... her har vi forresten et nytt forhandlingspunkt slår det meg plutselig. Denne øvelsen skal jeg få myyye utav... Jeg kan holde den fast nemlig, om utsiktene til superbelønning er nært forestående. Her må jeg huske variabel belønning av mamma;)

Så da gleder jeg meg til etterpå, mamma skal skrive ferdig planen sin, og jobbe litt og sånn, og så skal vi ut og trene. Og jeg skal skrive
treningsblogg etterpå.

Mitt mål: starte i kl. 3 i løpet av våren. Tenker veldig på om jeg skal drive med mer bruks på konkurranseplan, er ikke ferdigtenkt der. Mål for bror min: tror mammas plan er at han skal få papirer på at han er vakker. Jeg synes heller de bør prioritere litt bedre oppdragelse.

Kommentarer

Anonym sa…
Vi ønsker dere lykke til i 2011 og mener så absolutt at dere må slenge dere med på bruks-sirkuset. Det er bare såååå koselig på de stevnene.

Nina og Co
Nina sa…
Huff, Jeg hadde gledet meg MASSE til stevnemøtet vårt på Søndagen.. men lå- og ligger fremdeles syk.
Ser derimot at dere har vært flinke og skulle ønske det også var meg!

VET dere vil kline til i kl3 og at magnus garantert får sitt pass påskrevet med "VAKKER" :D
Anonym sa…
Flinke dere er:) Tror det der kommer til å gå knirkefritt. Krysser fingre for bedre dommer-materialer i den kommende sessongen enn hva dere opplevde sist gang vi møttes!! Hilsner fra Maria
Barte-Marte sa…
Haha, til dommermateriale... kan vel i grunn ikke bli særlig verre, så det er vi ikke så veldig bekymra for;) Tenker på dere Maria...:)

Nina E: Bli bra igjen, du må du må bli bra igjen:)

Og Nina G: jada, bruks er kjempegøy, hvorfor vi er i tenkeboksen er fordi jeg er litt usikker på hvor skuddberørt Marte er. Hun fikk 2 på MH, men i realiteten tror jeg det kan variere en del, og vet ikke hvor mye jobb jeg gidder å legge i det hvis siste stopp er c-spor. Men vi har altså ikke helt bestemt oss;)

Anneli

Populære innlegg