Kenneltreff med Black Emac

I hælja fikk vi være med på kenneltreff med Black Emac-familien. Og det har vært så kjekt! Vi har bodd på Bessheim fjellstue, og delt hytte med Ask og folka hans. Og det synes vi alle var veldig hyggelig. Første kvelden da vi kom fram hadde jeg plutselig ikke lyst til å være på kenneltreff allikevel, så jeg la meg i gangen bak alle skoa og tittet inn med Marte-blikket. Da fikk jeg straks komme opp i sofaen, og så var alt bra. Vi fikk besøk av Stine og Thomas, og da måtte jeg jo så klart være med inne der det skjedde:)



Det heter jo at alle har ei bestemor på Toten, så også jeg - så praktisk talt hører jeg til på kenneltreffet. I tillegg skulle mamma fortelle litt om klikkertrening, så i det hele føler jeg at alibiet mitt for å være der er i orden.

Lørdag var vi altså i gang, og mamma skulle ha sitt om klikkertrening. Etter teori inne var det litt praktisk trening ute. Det var mange som hadde lyst til å prøve, kjempemoro, men det kan jo ikke bli så veldig mye på en dag. Men håper at folka fikk et lite innblikk i treningsmetoden. Dessuten ser du jo hvor den som virkelig kan det er... I farta glemte visst mamma meg helt...


Blir det mer moro nå... men hun har lovt at en annen gang skal jeg tas mye mer med. Det er jo jeg som kan det. Og når jeg viser så er det sikkert mye lettere for de andre å forstå.



Mens noen drev med praktisk hundetrening drev andre med sine ting.


Men se her er jeg tatt fram, og er i mitt ess. I midten altså.


Guro og Ask. Ask fikk prøve seg på noen spor, og jeg må si han er flink, han skjønte veldig fort hva den leken gikk ut på, og kan sikkert bli kjempeflink. Kult at de skal være med på Riesenlägret i år.


Det var visst bare lørdag vi fikk tatt bilder. Søndag var det pelsstell for de som ville det, og spor for de som ville det. Gjett hva jeg ville... Ellers var det grilling og masse sosialisering og en del nyttige oppklaringer om både det ene og det andre.
Det var litt godt å ha egen hytte og være litt på. Her er det Magnus Olsen og Ask som "slapper av".



Mandag var det hjem igjen, etter et par spor først. Det vil si at vi har hatt ei super hælj, sammen med trivelig folk og dyr. Noen kjente vi fra før av, noen var helt nye bekjentskaper. Men tusen takk til alle for god stemning og hyggelig samvær:)

Kommentarer

Populære innlegg