Jeg streiker!

En må handle når tiden er inne - og derfor sporstreik!
Jeg har fundert litt på når tiden er inne for lønnsforhandlinger, og kommet fram til at nå, 1 1/2 uke før vårt bruksdebutstevne, er tiden inne. Det er NÅ det vil ramme som absolutt hardest, og det faktisk er mulighet for lønnsforhøyelse. Hadde jeg ventet til stevnet er det ikke sikkert det hadde skjedd sånn som jeg ønsker det. Derfor har jeg på de to siste sportreningene nektet å gå spor. Dvs. - jeg later som jeg er med, starter som jeg alltid har gjort, men så plutselig - så aner jeg ikke hva jeg skal gjøre. "Følge sporet sa du? Hvilket spor? Er det et spor her? Ikke noe jeg vet noe om...? Pinner? Hva da pinner? Skal JEG plukke opp noen pinner? Hvilke pinner da, skogen er jo full av dem..." osv osv... Det har ført til en relativt frustrert mamma, som selvfølgelig har ringt krisepsykologsuperbestevenninnehundeinstruktørogaltNina, som selvfølgelig er på mitt lag og bl.a sa at mamma må belønne meg bedre. Så dette går helt etter planen dere.

Bror min er jo som vanlig alltid med, og vet dere, jeg må skryte litt av han (det var det eneste som ikke gikk etter planen) han er superflink! Han går som den sporguden!! Han har blitt så god! Sånn at mamma lurer på om han skal gå sporet og jeg resten 19. mai (bare si at jeg har fått litt bollemus....???) Det er selvfølgelig ikke aktuelt. Men han har faktisk blitt veldig flink, så han har i disse streiketider vært den som har mått forsvare familieæra. Han var med til Skiptvet i dag, og på TROSS av mamma som stadig trodde han var på villspor klarte han sakene sine. For heldigvis var Anne med og gikk, og sa til mamma at hun måtte stole litt på han, og når hun så gjorde det så gikk det rett i mål for å si det sånn.

Mens vi er ute og gjør sånne viktige ting, holder pappa på med det HAN synes er morsomt. Jeg synes det er så bra, at vi alle kan kose oss med vårt liksom. Han har likesågodt tatt av alle plankene på huset vårt han.
Bare for å sette på nye og male dem... Jaja, ikke alle hobbyer jeg skjønner meg på...
Nye dørskiltet vårt, som vi fikk av Nina og Torger


Også hun lille da. Er mest for stillesittende inneaktiviteter.

Kommentarer

Charlotte sa…
Hehe.. Streik er virkningsfullt og tydelig. Ikkeno`dilling. Og hun derre Nina er ikke så dum, hun :-) Godt med tips når hatt og vest av hudepels er rett rundt hjørnet..Lykke til på stevne!!
Pippi sa…
Hei Marte!
Det er viktig å sette seg i respekt, så jeg er enig med deg at det er på tide med lønnsforhandlinger:-) Og det er jo hele tiden snakk om rett timing, og der tror jeg du traff bra! ;-)

Jeg har akkurat gjort det selv...nemlig at jeg VIL ha en boks med namnam-mat etter hver eneste gang vi har løpt eller syklet over 10-15 km. Og siden jeg frykter at det kommer til skje titt og ofte, så blir det nok noen bokser i uka på meg. Nam!!

Håper dere kommer til enighet før stevne, så du får vist alle hvor flink du er; Lykke til!!
Nina sa…
Oi, her har det skjedd mye over helgen ;)
"Ny blogg", streik etc!!
Og må virkelig få takke for minnye "tittel"! Yes!! Har alltid ønsket meg en sånn lang en med masse fine ord :)

Og dere... dette kommer til å gå kjempe bra! Nå gjelder det bare å ikke krise-maximere :)
Marte, vær nå litt snill mot mor... hva er det hun ikke gjør for at du skal trives og ha det bra!! ;)

Populære innlegg