Hælja mi

I hælja har vi virkelig fått trent litt, og det er kjempegøy! Jeg har gått to spor som pappa har lagt ut for meg. Mamma er mester i å legge ukjente spor for seg selv, dvs. hun husker jo aldri hvor hun har gått, så når vi går sporet må hun bare stole på at jeg gjør rett. Men pappa, som mente at det var typisk mamma og sånn hadde ikke han det... vel. Et stykke ut i sporet mente han så bestemt at sporet nå gikk til venstre, mens jeg mente det gikk til høyre. Så der sto vi en stund og lurte da, til mamma valgte å følge meg. Og vet du, jeg fant jaggu slutten! Utrolig! Med ikke bare ett, men med to surrehuer på slep + Lone. Det jeg derimot helt glemte var å markere pinner.

I dag har vi jobbet litt her hjemme med å markere pinner, og mamma hadde med et par pinner bort i skogen som jeg markerte og plukket opp en stund før vi gikk sporet. I sporet markerte jeg til 5 pinner, men jeg gjør ikke mer ut av det enn jeg selv synes er nødvendig, så mamma bør ikke blunke akkurat når jeg markerer dem for å si det sånn... dvs. at før jeg skal gå spor igjen skal denne pinneleken på plass.

Har ellers trent litt lydighet i hælja:

Apport
- jeg tar apporten, enten fra pappa eller fra bakken, og kommer i godt driv mot mamma, vi fortsetter med dette litt til, med varierende avstand.

Ruta
- begynte med bilmattetarget i dag, har jo tråkka en del på musematte før så det skjønte jeg kjapt, og har så vidt startet på ruta.

Stå
- jobber videre med hoppstå og bli stående, med rask belønning mellom forbein og omvendt lokking går det ganske bra, må jobbe litt til med det samme.

Fellesdekk
- ligger to min. med forstyrrelser, mamma vil ha det en del sikrere før dette blir med skjult fører

Fvf.
- har trent med og uten kommandering.

Shapinglekse
- startet med at jeg skal ha fire bein i ei kasse.

Disse øvelsene samt markering av pinner er fokus for uka som kommer. Mamma bør planlegge litt mer detaljer før vi går i gang.

Nevner til slutt at søstera mi, Schnau-Sørs Immortal Etta blei NUCH i Kristiansand i dag :-) Grattis til henne!
(Etta BIM til høyre, Anne Carlsen med De Niro BIR til venstre)
(foto: Kennel Schnau-Sør)

Kommentarer

Stine sa…
Så flinke dere er!! Blir riktig så inspirert av å lese. Du bør kunne kreve at mutter'n din tar sin del av jobben også, når du tross alt viser vei så bør hun kunne klare å se etter pinner. Team work. Syns dere er et bra team!

Her har det ikke blitt noen flere spor enda, men en del lydighet. Fellesdekk er noe dritt. Storm og jeg er enige om at det er en døll øvelse, er nok derfor vi er så gode på den også. Ehm.

Ha en super uke!!
Takk for grattiskommentar i bloggen :-)

Populære innlegg