Fy fasan va kul!

Jeg har vært på Riesenlägret i Sverige, og mamma og pappa fikk være med. Det har vært en helt fantastisk uke! Jeg har lært en hel masse, og blitt kjent med en del nye hunder og folk. Dette vil jeg være med på flere ganger!

Mamma hadde meldt oss på allmenbruks, vi har jo ingen erfaring med bruksarbeid. Derfor var dette en super mulighet til å få prøvd litt forskjellig. I løpet av uka ble vi introdusert til flere av bruksaktivitetene; spor, rundering, feltsøk, budføring og brukslydighet. Våre instruktører/gruppeledere var Madeleine Klaar og Barbro Kantberg, de var kjempedyktige og trivelige, vi har lært masse om arbeid i skogen. Det er nok spor vi synes er aller mest gøy. Søke etter folk gikk og veldig greit, men mamma vet ikke helt om ho har lyst til å bruke hele dager liggende ute i våt lyng og leke med andre hunder. Jeg synes heller ikke ho skal det, jeg synes ho skal leke med meg. Feltsøk (uppletande heter det i Sverige) gikk også helt greit, dvs jeg fant jo lekene mine som noen så uforsiktig hadde slengt rundt ute i skogen, men her var reglene sånn at når jeg hadde funnet dem skulle jeg inn og levere… Neppe!

Dagsprogrammet startet kl. 07.00 hver dag (*grøss*). Vi jobbet da fram til lunsj ca 12.30, etter det var det frie aktiviteter en stund, og på kvelden var det sosial samling, pubkveld med mer. Jeg var stort sett med rundt hele tiden, utenom pubkvelder.

I tillegg bråbestemte mamma seg for at vi skulle prøve oss på kl. 1 lydighet, svensk utgave. Da kjørte vi en forestilling som het ”Skitnervøs hundefører blir helt lam og glemmer sin hund og alt hun ellers har lært”. Når mamma ble helt rar visste jo ikke jeg lenger hva jeg skulle gjøre, jeg prøvde å berolige mamma med å gå veldig sakte bak ho, og komme til ho når ho gikk i fra meg på noen øvelser, men det virket visst motsatt. Jeg fikk 0 på stå under marsj og hopp over hinder. Så vi kom "sist och inte minst dårligst" som tävlingsleder så treffende sa. Lærdommen i dette må være at mamma må være mye mer mentalt forberedt før vi skal konkurrere. Jeg kunne faktisk øvelsene.
Legger inn noen bilder fra uka jeg.

Her bodde vi, sammen med et annet par og en hund som het Dakar. De drev og med klikkertrening, morsomt!

Ute i skogen, driver med forarbeid til feltsøk.

Lunsj

Paloma 7 år

Etter en lang dag i skogen var det godt med litt godis og et bein i senga...

Viktig med orden i sakene, her er sko og labbesokk.

Jeg studerer fugler. Mamma lurer på om det kan være blandet inn litt fuglehund i meg (er det det?)

Vi har en liten samtale om avlevering av leker før det er vår tur. Jeg skjønte ikke helt hva mamma mente...

Her har jeg funnet ballen, og er på vei inn - til jeg kommer på andre tanker...

Barbro ofrer liv og helse for å få meg til å komme. Ho stuper over en stubbe og faller så lang ho er. Mamma er bare opptatt av å leke med meg, de andre voksne tar bilder og ler og kommer med morsomme kommentarer. Bare Olivia (8 år) vet at det er normalt å tilby hjelp i en sånn situasjon.

Lovis 6 mnd.

Vi går parallellspor.


Shot 6 mnd. og Jenny

Olivia var assistent og hjalp til der det behøvdes.

Jeg går spor, mamma og Madeleine er med. Lurer på om fotografen er mer opptatt av romper enn av meg...

Jeg har funnet en gjenstand i sporet

Landskamp. Norge vant.




Her har Trine brukt hodet godt, og fått tak i pølsa.


Vi trener apport, det var en av de øvelsene som fungerte under konkurransen.

MIIIIN ball...

Hopptrening


Katla 2,5 år

Greia (Greie?) 16 uker

Fellesdekk på konkurransen, den fikk jeg 10 på

Apporten fikk jeg 8 på

Torsdag kveld, etter konkurranse og alt annet, har jeg ikke mer energi igjen

Knut 10 mnd.

Kommentarer

Anonym sa…
Åh det så moro ut! Flinke er dere. :) Kahlo sier at hun og vil være med på sånn leir nesteår. :D

Populære innlegg