Oppvaskbørsteapportering

Aller først må vi komme med en anbefaling: Klickerklok og artikkelserien deres (og selvfølgelig kurs etc). Der henter vi mye kunnskap og informasjon, og det er litt derfra vi prøver oss fram på apportering nå. Samt boka ”Lydighetstrening i teori og prakis”.

Vi jobber med utfordringen vår. Jeg har vært litt bekymret for at det ikke skulle bli noen jobbing med meg, og at det hele heller skulle koke ned til en øl- og skrytekveld for mamma og Anniken. Men det er utrolig hva man kan få til på kjøkkenet med en oppvaskbørste og et fletta fleecepledd! Fleecepleddfletta er en ny leke mamma lagde i dag, og den er jeg villig til å yte rimelig mye for å få!

Altså – vi har starta på apporten. Mamma tror det er lurt å begynne med noe annet enn apportbukken, sånn i tilfelle ho gjør noe feil så er ikke det kobla til den. Derfor oppvaskbørsten…

Vi har fra før jobba litt med at jeg oppsøker apporten. Fortsatte bittelitt med det i dag, før vi var over på neste steg, der jeg skal gripe. Mamma beveger seg/apporten sakte bakover, sånn at det er jeg som må jobbe for å få munn over børsten, og så holde. Jeg skal jo ikke tygge, men helst holde litt i mot. Det er jeg god på. Så sto mamma rolig, og jeg skulle gripe apporten, og legge litt trykk bakover. Fikk til det og. Så langt har vi kommet nå, dvs. det er jo masse igjen, men vi vil gjøre det ordentlig fra start av. Men det er jo mye dag igjen og! Må kanskje nevne at den eneste grunnen til at jeg gjør dette er jo fordi jeg oppnår noe med det – vaffel og drakamp med den nye superleka. Mamma putta på litt burleker innimellom det her, for ho har jo ikke noe særlig til hukommelse, og har aldri jobba med apport før, så ho må lese litt innimellom. Burlekene satt faktisk ganske bra, jeg spurta inn, og la meg også ned når det ikke skjedde noe. En gang som det tok litt lang tid løp jeg fra kjøkkenet og inn i buret mitt i håp om at det da skulle skje noe.

Skal nok jobbe mer i dag, og i kveld skal vi på freestyletrening igjen:-)

Kommentarer

Populære innlegg