Freestyle, kommentering og utfordring

Tar det beste, eller minst ille først, dvs. jeg skriver om gårsdagens og dagens freestyletrening. Det har blitt litt trening i dag, men ellers har mamma fått for seg at ho skal bli god husmor, og har holdt på og styra rundt her. Skjønner ikke vitsen, det går snart over i allefall.

Fri ved fot – høyre og venstre side
Altså – var i Trøgstad og trente i går. Vi viste fram at jeg kan bytte fra venstre til høyre side, må nå jobbe med å få til fri ved fot høyre side. Dette bør vi klare å få til, jobbe på samme måte som fvf venstre side. Jobba litt med det i dag, både å strekke lengden, og også bytte tilbake til venstre side.

Rygge
Vi trener videre på rygging. Merete så trikset mitt med en gang ho og; at jeg rygger tre skritt og stopper, og får mamma til å kaste godbit. Det er planlagt fra min side, men er visst ikke helt heldig. Derfor skal mamma variere når ho belønner, og gjerne belønne inntil seg og, dvs at jeg skal egentlig bare gå bakover til jeg får beskjed om noe annet. Et annet tips var at jeg skal rygge ved siden av en vegg etc, sånn at jeg rygger rett bakover.

Slalåm
Skal jobbe videre med at mamma går så ”normalt” som mulig, og bedre flyt.

Annet
Jeg har mye jeg vil kommentere mens vi trener, særlig når vi trener inne. Det synes ikke Merete noe om (ikke mamma heller i grunn, men ho har vel bare avfunnet seg med det). Nå skal det da være sånn at når jeg bjeffer – avbryter mamma øvelsen. Vi får se! Har jobbet med bukkeøvelsen, og der klarer jeg å være mye mer stille nå enn før, for hvis jeg bjeffer samtidig som jeg treffer nesetarget blir det liksom ingenting på meg, og det er jo for dumt!

Utfordring…
… går til helvete. Eller – det er faktisk ganske vanskelig. Utfordringen het metallapport, jeg har kommet så langt at jeg har oppvaskbørsten i munn og legger trykk bakover, men når mamma letter trykket gjør jeg det og. Vi vinner neppe i morgen. Mamma mener at dåp, fødsel og utdrikningslag har tatt noe av tiden. Uansett er det bare å jobbe videre! Skal til Anniken og trene i morra.

Legger ved noen bilder fra trening. Det er jo mye småttis der, her på bildet er det fire stk. selvom det ser ut som om det bare er veldig mye pels:


Her ser du den fjerde, med hode:


Merete og Kahn som instruerer:


Her er jeg med den nye leka mi:

Kommentarer

Populære innlegg