Litt mer om bror min

Nå begynner mamma å se litt sånn ut igjen:


Jeg har skrevet om det før en gang, at hun så så ut, det var da jeg var liten baby og fant på mye moro. Det kan du lese om HER om du vil.

Magnus er hjemme, har vært det siden forrige fredag, og det er veldig godt. Jeg er veldig glad for det altså. Men han får veldig mye oppmerksomhet hele tida, og også tatt plassen min i senga, på armen til mamma under dyna. Nåvel, det er forhåpentligvis forbigående. Enn så lenge så funker det. Pga medisiner og en sinnsyk tørste er Magnus  med mamma på jobb om dagene, for å bli luftet i hvert friminutt. Heldigvis en ordning som funker. Han må jo opp om natta og, flere ganger, men sånn er det vel bare. Så blir han så kald - skal ingenting til før han fryser - det er fordi han har litt lite blod da, så det er ikke så mye til å holde kroppen god og varm med. Så han sover stort sett under dyna om natta. Og vet du - det er til og med plutselig lov å ligge i sofaen og nå! Med ullpledd.
Dekken OG ullpledd
De var til daglige kontroller hos veterinær i uka som gitt, og blodverdiene (hematokrit?) har steget fra under 12 da han ble lagt inn - til 15. Normalt for en frisk hund er over 40. Så da er det i gang med en liten nedtrapping av medisiner - for han står jo på en kjempedose nå. Men - om det fremdeles er en lang vei å gå - så har det i allefall skjedd noe, og det er lov til å være ørlite grann optimistiske, selvom alt fremdeles kan skje. Han har visst blitt litt for tynn og - jeg skjønner ikke noe jeg - her blir jeg passa på med lys og lykte, maten min blir nøye veid opp - for jeg skal ikke legge på meg. Men så når Magnus plutselig veide 33 kg så var det helt galt og. Ikke lett å skjønne hva som gjelder egentlig. Så mens jeg får mat som så vidt synes nederst i matskåla mi, om du står veldig nærme og ser etter, så renner Magnus sin matskål over; av Vom & Hundemat, høyenergifor fra veterinær (jeg får ikke en minste lille bit, for det er visst kjempedyrt og ønsker ikke jeg meg en ny kong Wubba kanskje?) og litt tørrfor på toppen.

Så sånn går nå dagene her. Pappa har vært på fisketur (etter fisk) i hælja, mamma og jeg var en liten tur der i går, mens bror min var hjemme under pleddet. Det hadde i grunn vært noe for meg og, så neste gang vil jeg være med. Magnus skal på ny kontroll på tirsdag om ikke noe dukker opp, blir veldig spennende å høre hva prøvene viser da.

Ellers - må bare nevne det - jeg har jo heldigvis en jobb å gå til - Rabalderhund holder kurs og jeg er med som hjelpeinstruktør - og det starter kurs i Moss 14. mars om du har lyst til å være med.

Kommentarer

Guro sa…
Klemmer til barter og barteløse. Håper morgendagen gir positive tibakemedinger fra vet.

G,G,H og A :)

Populære innlegg