Kenneltreff og Magnus Olsen

I hælja som var var det kenneltreff igjen - det 3. for mitt vedkommende. Og det var superkjekt som vanlig; mange hyggelige folk og hunder - noen godt kjente og andre helt nye.

Mamma snakka litt om klikkertrening, og så jobbet de litt med det etterpå. Her er det Milli & Olaug og Anette & Molly som driver med belønningsutvikling.


Søte lille Molly (tenk at jeg også har vært så liten...)


Milli skal trene sitt, men for en liten dverg som sjelden eller aldri er i ro var ikke det så enkelt... mye annet å finne på før man setter rompa rolig på bakken gitt!


Jaggu har Jan sniki seg med på bildet av Julius!


Haha - det er ikke Jan da! Det ER faktisk Julius som alle vil se. Rolf Moseide kom og viste litt agility, og så kunne folk prøve seg på det og. Eller, altså, la hundene sine prøve da.
Toya og Lone


Noen publikummere


Fra venstre: president og visepresident


Mathias, Frida og Rolf Moseide


Kristian og Småen
Toya og Charlie

litt av en type - hadde ganske mye han skulle ha sagt - veldig høyt!



Charlie er samboer med Åge. Selvom begge prøver å fortrenge det og alltid ser en annen vei.


Mamma og Olsen. Hyggelig type synes jeg. Og trodde det skulle bli med det...
... ble litt skeptisk da han plutselig var inni bilen... og så skjønte jeg at han faktisk skulle være med helt til Svinndal og bo i mitt hjem! Og fra å være en superhyggelig fyr før han kom i hus, er han nå mer å regne for en litt sexfiksert type, som stadig er etter meg. Jeg skjønner at jeg er uimotståelig, men så til de grader uimotståelig hadde jeg ikke trodd... jeg blir vel snart litt mindre uimotståelig. Men han er fin altså. Mamma har ønska seg en hannhund lenge, lurt på valp, men når Olsen var der og ferdig med valpestadiet (hører stadig om noen valpeminner som visst ikke bare var morsomme...) og supertrivelig og lettbelønnet, så ble han med hjem på prøve. Pappa har trodd han kanskje har vært litt skeptisk, men mamma har drevet aktivt med belønningsutvikling på den fronten og, og tydeligvis funnet noe som virker, og nå tror pappa at han alltid har hatt lyst på en riesen til han og.
Siden vi nok sier Olsen med feil tonefall, det fører i allefall ikke til noen reaksjon, får han et ekstra navn her og heter nå Magnus Olsen.



Kommentarer

snorredimma sa…
Næmen, så heldig du er Marte... Det er sååå morro å være to - men dere er jo faktisk TRE....Du kommer til å få det fint med magnus Olsen - syns han ser litt kul ut, vi da...

Hilsen Dimma og Snorre
Tante Anne sa…
kjekk fyr!
sissel sa…
Hei!
så utrolig rart å se olsen her, er som å være i en film. Skjønner at dere vil ta godt vare på han, og det er godt å vite når ikke vi kunne ha ham lenger. også kan vi jo følge med ham litt. Han er dypt savnet. Med hilse tidligere eier sissel vårdal

Populære innlegg