Hjelpeinstruktør og shaping

I går var første utetrening på grunnkurset. Det så ut til å være en kjempetrivelig gjeng med folk og hunder, og mange forskjellige raser: 3 schæfere, boxer, jack russell, wheaton, engelsk springer spaniel, 2 pinschere, border collie og en blandingshund. I går jobba de med med litt grunntrening; lek/belønning, "klikke inn", kontakt, baklengs marsj og håndtarget. Og de var kjempeflinke! Jeg var på banen hele i tida, enten i buret mitt eller ute og fikk vise litt. Det vil jeg gjerne gjøre mye mer. Og ser helst at mamma ikke trenger å være så veldig aktiv med de andre hundene. Men det er kanskje bare sånn det er.

Ellers jobber vi med shapinglekse, det blir nok et lite bytte på de fem øvelsene vi valgte oss. Nå jobber jeg med hoppstå (det var ikke meninga, men detta har mamma prøvd å få fram uten noe som helst hell og hadde gitt opp, men så under annen trening hvor jeg ikke skjønte hva jeg skulle gjøre tilbød jeg likesågodt et hopp og så var vi i grunn i gang, så da ble det sånn). Jobber videre med å løfte frambein/ paradere, jeg løfter bein med ikke akkurat taktfast marsj... Lone har lært seg å stå på bakbeina, dette bør mamma få signalkontroll på, for nå går det stadig vekk en liten dverg rundt på to :-)

Kommentarer

Populære innlegg