Trening med Nina og Maximus

I dag dro mamma og jeg avgårde til Ski for trening med Nina og Maximus. Og det var som vanlig veldig kjekt. Jeg trente på å holde fokus med forstyrrelser, og fri ved fot med forstyrrelser. Får det til en del, men har stadig noe å forbedre. Jeg må liksom titte vekk hvis det er en lyd jeg hører eller det kommer noen. Jobba med utgangsstillingen min, noen er veldig bra, og noen blir litt for langt foran. Men mamma er ganske streng nå, og det vanker ikke så mye som en halv Frolic hvis jeg ikke setter meg riktig, så jeg får prøve å gjøre det riktig.

Apport - Nina mener at vi bør forsette å jobbe med at jeg skal ta opp apporten og så raskt inn til mamma. Noen ganger gjør jeg det, andre ganger må jeg liksom tenke meg om litt - og det er visst det det skal bli slutt på. Noen ganger løper jeg vel faktisk andre veien og mens jeg tenker meg om... det skal det i allefall bli mer og mer slutt på! Nå er det sånn at Nina presenterer apporten for meg, jeg tar tak og snur meg mot mamma, får BRA for det og da kommer jeg raskt inn, for da skjønner jeg jo at det er det som gjelder. Skal også fortsette med å legge apporten på bakken og jeg må plukke opp - belønning for minste lille vridning mot mamma. For det sitter jo tydeligvis litt langt inne akkurat den delen med at jeg skal levere fra meg noe som jeg anser som mitt...

Så gikk vi tur sammen i dag, i bånd. Det mente mamma var veldig nyttig (som om ikke jeg gjør det hver dag med Lone); å trene på å gå pent i bånd sammen med en annen hund, og sladre til mamma når vi møter folk og hunder og gud vet hva... Dvs at jeg skal ikke kjappe meg fram for å hilse på dem, men heller stå rolig eller snu meg mot mamma. Det funka ganske greit etterhvert. Det er vel som med alt vi driver med; det vi trener på funker faktisk ganske greit... værre med det vi burde trent på men ikke gjør - det funker ikke så fint...
Tusen takk for trivelig dag, det er alltid veldig hyggelig og veldig lærerikt og veldig inspirerende å være sammen med Nina og Maxitaxi, gleder meg til neste gang - og jepp, hver 14. dag høres ut som en god plan!


Den Lille og jeg har det faktisk en del hyggelig sammen:)

Kommentarer

Populære innlegg