Brukstrening

I ettermiddag har jeg vært på brukstrening i Ås, sammen med
Nina med Maximus,
Vakre Maxi-Taxi
Dvs - deler av brukstreninga er veldig kjekk (den delen der jeg er ute og i fullt fokus fra opptil flere folk). Andre deler av brukstreninga er veldig kjedelig (den delen der jeg sitter i bilen og andre hunder får fullt fokus - også av mamman min). Men sånn er det nå en gang. Tida går litt fort og plutselig var det mørkt, så fikk ikke trent på alt jeg ville. De andre trente rundering (det har mamma sagt at vi aldri skal drive med, etter at ho tilbragte to lørdager liggende i våt lyng for å bli funnet av en siklende rottweiler og så ha drakamp med den i det uendelige). Men ho var nå med i dag og ble stadig funnet. Og - mente at kanskje jeg også skulle prøve meg. Det rakk vi ikke. Men jeg fikk gått spor. Har visst ikke gjort det siden slutten av september - tida flyr du... Men i allefall - Nina trava avgårde, og lot sporet mitt gå både hit og dit og over og under - og lot det krysse et elgspor, gå ved siden av et elgspor, gå i et elgspor - bare sånn så vi fikk prøvd ut det. Men hvorfor i alle dager skulle jeg følge et elgspor da? Skjønner meg ikke på sånne interesser. Jeg fulgte Nina sitt spor jeg, fant lekene mine - lekte med mamma og spora videre til det ikke var mer spor. Var det ikke derfor vi var ute da? Mamma var i allefall veldig fornøyd med meg.
Og så tilslutt da - så gikk vi tur alle sammen. Det er vel kanskje det jeg liker aller best:) Mange hyggelige hunder. Og vakre riesengutt Maximus. Men han oppfører seg som om han går på ungdomsskolen og prøver å gjøre de unevneligste ting med meg - godt jeg kan si i fra! Makan! Ikke skal jeg ha løpetid på et halvt år heller... Nina skriver om vakre Martes forstyrrende effekt HER. Men kjekk er han, gleder meg til han blir en litt mer moden type:) Jeg løp heller rundt og rundt og lot som om jeg var fuglehund sammen med lille setterfrøken Pi jeg. Mye morsommere!

Legger inn noen bilder. Mamma skulle prøve seg på manuelle innstillinger (noen som ser hva det er bilde av...?) - tror bildene taler for seg (og jeg anbefaler at hun fortsetter å bruke de automatiske innstillingene). Hun fikk heller ikke tatt bilde av noen av de andre...



Nina og Maximus skal gå spor
Maximus driver med litt godbitsøk før sporet sitt, sånn at han kanskje kan roe tempo litt...:) (Han klarte det)
Maximus og meg

Kommentarer

Anonym sa…
Fotonerden kommer ilende: Kjør opp lukkertiden på kameraet når du skal ta fartsbilder. 200 og oppover pleier å være bra - prøv deg litt frem, og er det dårlig lys så kompenser med iso og blenderåpning (lavt blendertall slipper inn mest lys).

Så ut som en morsom trening! :D
Barte-Marte sa…
Jo takk altså... lukkertid? Iso? Blender? Står ingenting på kameraet mitt som heter det... Hvordan stiller jeg det da? Sånn kort enkelt detaljert og idiotsikkert forklart...:) Bli med til lørdag da vel:)
Anonym sa…
Klarer ikke forklare over nett, desverre - må ha kameraet i hånda siden mitt ikke er helt likt. Men sånn helt basic, lukkertiden stiller du nok med snurrehjulet som sikkert er plassert på baksiden av kameraet? Blenderen må du antakeligvis holde inn en knapp samtidig som du stiller på hjulet, og isoen må du antakeligvis inn i menyen for å stille inn.

Skulle gjerne vært med på lørdag, men Bartemonster har en lekedate med et annet bartemonster. :) Tar gjerne et kombinert Hilse-på-Marthe-og-fototips-møte snart altså. :)

Populære innlegg