Rik gammel onkel søkes

Mamma har kommet fram til at ho egentlig ikke har tid til å jobbe, og har derfor startet med slektsforskning. I håp om å finne en eldre, enslig og barnløs onkel som har litt midler å plassere. Inntil videre er det jobb som gjelder. Men ettermiddagene er fremdeles våre. Selv om Lone og Toya også henger seg på nå. I går gikk vi tur i skogen, og Lone fikk to spor, jeg et. Første sporet Lone gikk hadde mamma blanda sammen godbit starten og lukt etterpå, det var nok ikke så lurt, ble litt mye på en gang. Derfor gikk Toya ut neste spor, og lå selv i enden. Det var suksess kan du si!

Utdrag fra mammas sporlogg:

LONE
DATO: 12/8
TIDSPUNKT: 14.30
LENGDE: 30 m
LIGGETID: 10 min
GJENSTAND: Toya i enden
TERRENG: skog
KOMMENTAR: Tok opp spor, bittelitt bakspor – så bar det i vei! Kjempemotivert, med nesa i bakken gikk det rett på slutten. Ekstatisk overlykkelig over å finne Toya.
HUSK TIL NESTE GANG: jobbe opp interesse for leke/gjenstand mange forskjellige steder. Legge flere rette korte spor med Toya i slutt.

MARTE
DATO: 11/8
TIDSPUNKT: 16.00
LENGDE: 150 m
LIGGETID: 60 min
GJENSTAND: leke i slutt
TERRENG: skog
UTFORDRING: litt kupert terreng, 3 90 graders vinkler
KOMMENTAR: Marte er veldig klar for å gå spor, tydelig forventning når sele/line er på. Ho tar noe overvær, men jobber for det meste med nesa i bakken. Lurer på om det er fordi det er en del lyng, som jeg er borti når jeg går, som gjør at ho løfter nesa og lukter, at det er det enkleste for ho.
HUSK TIL NESTE GANG: Unngå for mye høy vegetasjon.

Toya kjøpte sele og seng til Lone for egne penger. Det ble aldri sagt (så jeg hørte det) at ikke jeg skulle ligge i senga til Lone. Den vil jeg ligge i hele tiden.
Senga er jo alt for stor til Lone...
På kvelden dro vi til Moss på hundetrening. Mamma holdt valpetreninga, og jeg var hjelpeinstruktør. Det er ok, men jeg synes jeg får gjort for lite. Toya og Lone var med på trening, og de jobbet med kontakt, baklengs marsj med fokus, gå pent i bånd og innkalling. Tror de hadde en fin dag. Men da vi kom hjem - da var lille Lone sliten da stakkars. Hadde kanskje vært litt i overkant for henne. Sånn tror jeg faktisk de ligger hele natta. Herregud!
Mamma har søkt på trenerutdannelse hos herr og fru Klickerklok, og er veldig spent på om ho får plass. Håper løftet om verdens beste peanøttkake hver samling styrker søknaden.

Kommentarer

Populære innlegg