Siste kurskveld

Hmmm, så fort tiden går. I går var siste kveld, vi fikk faktisk en kveld ekstra fordi noen slet litt med tellinga... Vi er veldig glade for det:-) Og går nok flere kurs hos Klickerklok (Fanny Gott og Thomas Stokke), anbefaler også andre det!

I går var en slags oppsummering, vi jobbet med de øvelsene vi har lært. Mamma sier at ho skjønner mer og mer nytten av det (er ikke bare min riesenhjerne som trenger mange repetisjoner, mamma trenger også det, og til motsetning av meg, er det ikke sikkert det sitter allikevel).

I allefall, kort ståa nå og veien videre:

BURLEKER
Ser godt nytten av det, til flere ting; det er motiverende for meg med korte treningsøkter og et avgrenset pausested, jeg er klar for ny økt. Jeg er nok litt slappere i starten en ønskelig, vi skal jobbe videre med: stålburet, sitte opp når mamma tar i håndtak, raskt ut på fri, inn på kommando, fra forskjellige avstander og steder, og kunne slappe av alle steder i bur med døren åpen. Den klarte jeg fint i går, jeg gikk ikke ut noen gang, prøvde ikke heller.

FRI/VÆRSEGOD
Skjønner det av og til, eller en del, men det er litt situasjonsbetinga, jobba med det i går, at selv om det står en godbitskål eller annet festlig på bakken, betyr det på ingen måte at jeg kan forsyne meg som det lyster. Kun på værsegod. Vi øver på det nå, og jeg synes jo det er kjekt å få lov til å springe bort og ta noe godt når jeg har gjort noe annet bra. Så dette er en øvelse med stort potensiale.

RYGGE
Jeg rygger i allefall, før har treningene mine sett mer slik ut (litt ned på siden ser dere meg). Men jeg rygger ikke over ting eller opp trapper, men det kommer! Rygger ganske bra bakover, videre jobb blir å rygge lenger av gangen, jeg har trent mamma til å kaste godbit hver gang jeg stopper, men det sa Fanny i fra om i går, så nå er det slutt på det.

KLOSS/UTGANGSTILLING
Jeg beveger meg fint rundt på klossen, Fanny mente vi godt kunne jobbe uten kloss til utgangsstilling, heller bruke kloss til gymnastikkøvelser. Jeg har til tider en veldig fin utgangsstillling, bortsett fra at jeg stadig må bite mamma bittelitt i hånda, videre jobb blir å ha egne økter hvor fokus kun er på utg.stilling, og bare de gode. Skal også jobbe med vendinger, jeg skal bli mye bedre på venstrevendinger, da er det viktig at ikke mamma slurver, det skal jobbes i 90 graders vinkler, starte med vending på stedet, så under fri ved fot, sakte.

BYTTE LEKE/KOMME INN TIL MAMMA MED LEKA
Dette har blitt MYYYE bedre enn da vi starta, men det er fremdeles en del igjen. Jeg kommer inn til mamma nå, og er klar for ny leke, så det funker, i allefall en del. Spørs litt hvilken leke vi snakker om... Videre jobb her blir å komme helt inn med leka hver gang, OG levere i hånda til mamma.

Det har altså vært et supert grunnkurs, mange hyggelige mennesker og hunder, og masse nyttig å lære. Mamma har blitt kjent med nye folk, og Mikkel har sagt han kan vise litt IPO-øvelser, det skal bli spennende. Nå skal vi finne oss et nytt stevne, vi trenger mer masse mer konkurranseerfaring.

Kommentarer

Nina sa…
Så spennende det skal bli å følge dere videre!! Gjett om du skal få trening på instruksjon: du har sikkert fått masse ny input og jeg stiller herved megselv til
disposisjon :) Im your ginnypig!

Populære innlegg