Bildeblogg fra riesensamling og sånn

Tidligere i høst så dro vi avgårde på riesensamling - her i Norge. Det var Nina Gjødingseter som sto for initiativet - jeg er veldig glad for at jeg er riesen og får være med på sånt. Med meg hadde jeg med meg mams og Svensken, og vi delte hytte. Jeg synes egentlig at mamma burde ta lappen - og ikke minst trene - på å kjøre vogna vår, for det synes jeg liksom er litt kulere - at jeg og staben kommer med egen vogn. Neste år kanskje?

Men i allefall, vi delte hytte og var ute hele dagen og trente og sosialiserte etterpå og spiste potetgull i senga. Helt topp helg med andre ord. Tror også det har blitt til en tradisjon at det blir riesensamling hver høst helga uke 39. Vi er med. For de som er på facebook er det en egen gruppe - Bruks-Barten.

Første kvelden var vi ute og trente feltsøk. Skikkelig kult. Jeg digger jo alt og er superstjerna, men Svensken klarte seg forbausende bra han og. Han fikk flere feltsøk i løpet av helga, og var faktisk skikkelig flink til å komme inn med tinga (mamma mener at jeg ikke alltid er så flink til det, men det er noe med at når voksne folk legger mine greier ut i skogen og så mener at jeg skal løpe ut og finne dem - ja så gjør jeg det. Men så - så skal jeg visst være kjempehappy og komme løpende inn med det jeg finner - hvem vet da hva som skjer da? Erfaringsmessig blir nemlig tinga lagt ut i skogen IGJEN). Men når Otto Neshorn ble lagt ut så ville ikke Svensken komme inn heller - vi har alle våre prioriteringer - og der var absolutt grense for han. Det fikk visst holde med at noen gikk langt ut i skogen med det lilla neshornet - Otto løp rett ut og fant Otto Neshorn - men komme inn - niks. Derfor gikk folka over til sokker og lignende.

Ellers trente vi spor. Jeg har lyst på litt mer utfordringer i sporet, litt mer action liksom. Svensken sporer i vei, i høyt tempo - der er det mange momenter å jobbe med - i første omgang det å være nøyaktig. Og så det med å ha tid og være interessert i å markere gjenstander i sporet da... Vi var altså på sporgruppa, mens det også var ei gruppe som trente rundering, så vi hang oss på og titta litt der og, og vi er imponerte over de hundene vi så.

Bildematerialet vårt er ganske begrensa - det er stort sett oss og faren til Svensken og en fyr uten bart og skjegg (mamma sier han har - bare at det er skikkelig kort. Jeg mener han er naken). Men det var bare hyggelige folk og dyr altså. Neste gang skal vi være skikkelig flinke til det bildegreine.
Mams og meg

Jeg hilser på faren til Svensken, bare sånn for å ha en liten smule kontroll

Faren til Svensken (Lukas) på vei ut for å finne folk som har rota seg bort.

Albin. Bror til Svensken. Synes jeg ser noe som ligner.

Mams og meg. Jeg er klar i grunn.

Noen hadde liksom mista en sokk i skogen. Jada...

En annen supermus. Hun med bart altså. Hun gikk forøvrig det råeste sporet jeg har sett tror jeg. Dødsimponert. 
Han med ille kort skjegg og  bart. Naken vil jeg vel nesten kalle det.

Lille Millimor - med Flode. Flode dukka plutselig opp i en lomme ikke langt herfra...

Også Svensken på spor da...


Vi rike har det godt. 

Otto Neshorn...

Bare Otto...

Otto...
Altså - det var ei 100% super helg. Vi var sammen både kjente og nye folk. Vi var akkurat passe med folk. Og vi kosa vårs. Vi sees plutselig igjen :-)


Kommentarer

Populære innlegg