Tjoho - hælj og ferie:)

Det er ferie, det er ferie, og vi har planer, og jeg gleder meg :-)

Ferien vår innledes med riesensamling/treningsleir på Hønefoss, vi skal snart dra, bare mamma får surra seg ferdig. For alt som skulle gjøres i går virka det så fornuftig å utsette til i dag, men i dag ser man visst at noe burde vært gjort i går. Lite å få gjort med det. Men jeg gleder meg i allefall skikkelig mye, det blir mams, Svensken og jeg som representerer oss. Papsen skal til Valdres og fortsette med detta:

Mamma skulle også være med på detta forrige hælj, men var så redd for å dette ned og at vi skulle få takstein i hue så hun turte ikke være med på det. Gikk derfor inni huset med bestefar og klargjorde for riving der. Veit ikke om det var så mye sikrere, men det var i allefall på bakkeplan.
 Svensken og jeg tar livet heeelt med ro når vi er på setra. Vi herjer rundt ute, og lader batteriene inne. Noen er alltid på hurtiglading, så det er ganske fort gjort å være ferdiglada, men det er vel kanskje det beste det, å alltid være på topp.
Papsen og vårs
Men nå skal vi altså gjøre oss helt klare for treningshælj. Vi var ute og spissa formen igår, jeg fikk et langt spor som gikk lett som en plett (riktignok uten pinner da, for den diskusjonen veit jeg ikke om jeg gidder noe mer), men sporet funker dødsbra. Bror min raser avgårde i kjent Otto-stil, mamma har brannsår i henda, men han jobber jo som bare det. Bånn gass på sporet - så bråstopp - "hva er det jeg driver med igjen?" - og så bånn gass igjen. De har jobba litt med pinner, og den siste pinnen markerte han helt av seg selv. Og da var alle enige om at det hadde vært en fin tur:)

Kommentarer

Populære innlegg