Kveldens

Tjoho:)
Var borte på banen her og trena sammen med Anne og Tilla (og bror min som måtte være med - han er jo påmeldt eget kurs som går hver onsdag - det er sikkert et mongokurs og det kan da i allefall ikke være nødvendig med så mye trening mellom hver gang).
 
Men mamma og jeg hadde lagt en plan, skrevet i den gule boka, og pakket bil med leker og godbiter og var faktisk på banen til avtalt tid. Jeg må nok bare innrømme at jeg var litt skeptisk til at vi skulle trene med Anne og Tilla - de er søte og hyggelige altså, men tidligere erfaringer har vist at flere damer på et sted lett blir mye skravling og lite ull for å si det sånn. Men i dag funka det helt fint - mye skravling og mye ull:)
 
I min gule bok sto det
  • oppvarming
  • ruta
  • utgangsstilling
  • sitt under marsj
- akkurat passe for en kveld sånn det:)
 
Vi starta med oppvarming da - det er vel kanskje helt naturlig og hadde i allefall blitt veldig rart å avslutte med det... både mental og fysisk oppvarming. Mamma er i så dårlig form... ler meg i hjel:) vi har litt sånn 1-2-3 og så er det om å gjøre å fange leka, og det er jo som å stjele lekebamsen fra en baby... mamma har ikke sjans. Bare når hun jukser og legger leka rett ved siden av seg og dytter meg langt av gårde andre veien og starter før hun har telt ferdig.
 
Ruta... i den perioden vi var litt flinkere til å trene har vi prøvd ut mye forskjellig gitt. Uten at det har gitt de store resultatene. Og hva som er det lureste og beste er usikkert, men nå går vi i allefall for musematte i ruta. I kveld jobba vi med stø og rask kurs mot den fra forskjellige sider av ruta. Funka fint det. Men må nok forhøre oss litt om videre jobb.
 
Utgangsstilling - i kveld var fokus på at jeg skulle raskt og frivillig komme inn i posisjon selv. Vi lekte, mamma avslutta leken, evt bytta med en godbit som hun kasta, og stilte seg opp - og så var det om og gjøre for meg å komme meg raskt inn i posisjon - og så lekte vi og godbit og hele runden igjen og igjen. Jeg var først veldig flink, og så tenkte jeg at jeg bør ikke gjøre mer enn jeg må og satt meg litt sånn på skakke for at det skulle gå fortere å få leka, men så oppdaga mamma det og så fikk jeg ikke leka og så satt jeg meg ordentlig igjen. Lov å prøve vel?
 
Og så sitt under marsj. Vi jobber med det under baklengs marsj foreløpig. Da vi jobba med det i går skjønte mamma at hun nok må starte med å belønne meg for å gå skikkelig, sånn at jeg gjør det hele tiden. Vi har jobba med litt forskjellig under baklengs marsj, sånn at jeg kan både hoppstå og dekk og sitt og litt av hvert jeg;) så i dag starta vi med det. Når jeg hører etter hva mamma sier setter jeg meg veldig fint. Så noe av den videre jobben her blir å lære meg å høre etter hva mamma sier, ikke bare ta en sjans hver gang hun åpner munnen.
Og sånn litt ute av planen vår tok vi en liten økt med avtand - dekk/stå. Det sitter ikke helt, men ligner litt mer sånn mamma vil ha det nå.
 
Og jeg er superfornøyd - og har i løpet av veldig kort tid bygd opp treningskondisen min litt igjen. Moro:)
 

Kommentarer

Populære innlegg