Bror min rapporterer

Magnus Olsen går på kurs. Det kan han sikkert fortsette med resten av livet. Jeg går ikke på kurs, bare så det er sagt. Men har hørt litt om kurset allikevel da, det er jo noen her hjemme som har talegavene i orden for å si det sånn.

I går var det 2. kurskveld, og med godbiter og leker i alle lommer dro de avgårde, til Carola i Råde. Det som liksom er med bror min, og som nok hadde lagd noen grå hår i hodet på mamma hadde det ikke vært for at hun tilstadighet fyller på med blonderingsfarge, er at han er litt virrum svirrum, han skal ha med seg alt - på en gang. Og på kurset er det dessuten en liten krøllete fyr som heter Rune, og det burde da i det minste være mulig å få lov til å bare smake litt på et lår eller noe. Det har han sikkert fortjent. Eller kommer til å fortjene det. Garantert. Mener Magnus Olsen. Mamma mener jo ikke det da, bare så det er sagt. Men det gjør at den som jobber med hr. Olsen ikke kan sove i timen. Nå skal man jo ikke det uansett.

Men - det funker - og det er vi alle glade for. Magnus er jo mann, og selv en enkel tanke i hodet kan jo noen ganger være i overkant, sånn at når han og mamma har jobba opp kontakt med en gang utafor bilen, og fortsetter med det, så er han stort sett på nett.

Har jobba med forskjellige kontaktøvelser og annet de to gangene det har vært trening, og det er vel og bra. Men i går jobba de videre med å gå pent i bånd. Og mamma er superfornøyd og har virkelig tro på at detta er en metode som funker. Sikkert ikke noe nytt og revolusjonerende, lure ting er ofte ikke det, men allikvel noe som er bra for dem. Nå kunne hr. Olsen gå fint i bånd da han kom til oss, men det har liksom gått over (i likhet med at det ikke var lov til å ligge i sofa og seng), men dette skal nok bli bra:)

I hælja reiser vi til fjells for å snakke mer om sau og sauefolk og gårdsbesøk og sånn. Jeg har forstått det sånn at jeg skal få min egen sau som jeg kan bestemme over. Gleder meg.

Kommentarer

Pia o Rut sa…
Egentligen borde du åka till min systerson och hans sambo. De har övertagit min systers fårgård. I Norrbotten. Vid Polcirkeln. Å prata får. Å bada bastu. Å spana in fårhundar. Å rida islandshäst. Å gärna när jag är hemma så vi kan klämma en flaska vin och ljuga lite:)

Populære innlegg