Du dæven!!! Magnus Olsen N UCH, BIR og BIS!

Du dæven ja!
Jaggu gjorde ikke han bror min det ille bra i hælja. Og siden det er bror min, (og jeg er glad jeg har han for ellers hadde det vært skrekkelig kjedelig, og dessuten så er jeg litt stolt jeg og), og folk sier at vi ligner masse, sånn med farge og skjegg og sånn, så er det helt ok for meg altså. Vil bare ikke ha noe ekstra med damer hengende rundt her. Men han var så flink, jobba bra og er altså er skikkelig vakkerprins:)

Det var altså Norsk Schnauzer og Bouvierklubb som hadde sin spesialutstilling, med mulighet for storcert. Mamma hadde bestemt seg for å stelle pels sjøl. Fordi det må hun bare lære en dag. Men i kjent mammastil startet hun på det fredag kveld. Pappa var så innmari lur at han påpekte at det kanskje var litt sent. Etter den uforskamma frekkheten der kan du si det ble skikkelig godstemning i stua, og mamma kom fram til at hun ikke skulle stille for hun fikk det jo ikke til allikevel. Jeg gikk bare og la meg. Det gjorde resten og forresten. Men neste dag var en ny dag og det litt pelstell til. Mamma så for seg at hele Bogstad camping kom til å bli stille et sekund når de så hr. Olsen, før alle sammen falt om og ble liggende i latterkrampe. Og kom til at det var jo en fordel, siden da ble det bare mamma som fikk stilt. Og dessuten så var Eli så snill at hun gikk over pelsen litt hun også. Tusen takk Eli - mamma ble straks litt mer behagelig å være med.


Så er det altså hr. Olsen sin tur i ringen. Han hadde nok fra første stund av en tanke om å vise at han var kongen av Bogstad. Mamma synes ikke sånt er så viktig, så prøvde noen unnamanøvrer, trenger ikke å være kongen av en campingplass liksom. Hr. Olsen vil være kongen av alt.




Så, etter noen runder hit og dit og fram og tilbake, så blei jammen Magnus Olsen beste hannhund, og fikk cert. Og med det certet ble han champion. HURRA sa alle. Jeg er litt usikker på hvilken praktisk betydning det har. Men det var visst skikkelig morro. Så HURRA! altså. Magnus ble veldig veldig glad i dommern...


... og tror jammen dommern likte Magnus og... dommern het forøvrig Carsten Birk og var dansk, og det var en veldig hyggelig mann. Han smilte og var blid og tok seg god tid med alle som var inne. Akkurat sånn en dommer skal være.




Vi var rett ved Husebyleiren, og der var det dagen for skuddtrening med kanon. Tror ikke det er noen gren på MH foreløpig, og jeg ga nå blanke, og synes det var skikkelig teit at jeg måtte ligge i bur og liksom passe på bror min da, som ikke synes det var så stas med kanontrening. Jeg ville vel mye heller være litt rundt og sniffe og snaffe og ha det litt trivelig.



Men så var det inn igjen for bror min, nå var det beste hannhund som skulle konkurrere mot beste tispe (det var jo forsåvidt meg, men jeg var ikke meldt på den konkurransen, så derfor telte liksom ikke det. Skjønn det den som kan!)

Og han vant igjen! Magnus Olsen ble BIR, og Nigra Ludens Berthe Morisot (Katla) ble BIM. Grattis til Anne og Katla:) Katla er jo ei søt lita schnuppe Magnus har tøysa litt rundt med ute hos Anne når hun har stelt pels tidligere.




Og da, siden han blei BIR, så skulle han konkurrere mot alle de andre Best i Rasen-hundene. Tror egentlig mamma og hr. Olsen begynte å bli litt slitne, det var ca 100 varmegrader, og de hadde holdt på en stund. Men prøver å late som om at detta er de så vant til atte...


Og helt sinnsykt, Magnus vant! Toppa heile driten liksom! Her kan du virkelig se at mamma har hypermobile ledd! Fløtepusen sin det!


Og han var like glad for det han som mamma tror jeg. Og ja, jeg er stolt av bror min altså. Han er høy, mørk og kjekk.





Kritikken hans kan du lese på hans egen side, HER feks.

Og de er slitne og lykkelige. Det er vakkerprinsen sin det:)



Og det var en veldig hyggelig dag. Var sammen med masse hyggelig mennesker, og mamma som er hypersosial fikk prata litt. Det var en trivelig utstilling. Og masse fine hunder. Og ja, apropo fine hunder... det var en bekjent som sa til mamma da Magnus hadde fått sitt første lille cert, at "det er jo bare å reise rundt på de forskjellige NKK-utstillingene, for det er jo ikke sikkert de fine hundene stiller, og da kan jo dere få stor-certet". Mamma bare smilte og sa ja, og skrev det på kontoen for litt klønete oppførsel. Vi kan jo ikke tro at ingen fine hunder stilte på spesialutstillinga, kan vi vel? Vi er i allefall helt sikre på at Magnus har fortjent championatet sitt da han blir Best in Show på rasespesialen, for der var det jammen mange flotte hunder:)

Tusen takk til alle for en fin dag sier vi rett og slett. Og pappa da, detta har vært teamarbeid på høyt plan. Pappa er kjempeflink, ordner alt det praktiske, roer mamma, stiller opp og skjønner alt han kan hjelpe til med før det trengs - det hadde aldri gått så bra hadde ikke han vært der. Og jeg da. Og - jeg ER stolt av bror min. For det er bror min. Kjekkassmukkas;)

Kommentarer

Grattis igjen til vakre champion-BIR-BIS-kongen!! :-)
Anonym sa…
GRATULERER!!!!!!!!!!!!!!! Vi er stolte av å kjenne dere:) Ser frem til litt sosialisering igjen, om Magnus gidder menge seg med upremiert berm:)

Klemmer fra G, G, H og A
-kine- sa…
Hurra, hurra! Gleder meg til å henge rundt i sola med litt godt i glasset i slutten av juli! Det blir suverent :) Kanskje jeg til og med får treffe deg eller bror? Det hadde jo vært veldig moro!

Populære innlegg