Riesenläger

Endelig. Endelig var det uke 29 igjen. Endelig dro vi avgårde med fast og nytt reisefølge. Endelig var vi på Kopparbo igjen, sammen med ca 300 andre skjegghunder. Endelig var det Riesenläger igjen:)
Jeg har jo vært litt bekymra for hvordan det skulle bli å dra på Magnus bror min der, men den delen tok heldigvis folka seg av, sånn at jeg kunne slappe av og bare kose meg.
Vi dro avgårde med Milli og folka hennes, og Ask og folka hans. Det er det aller beste reisefølget noen kan ha:) I år dro vi avgårde på lørdag, sånn at vi skulle få med oss utstillinga søndag formiddag. Og søndag formiddag (morgen vil noen mene, som bråvåknet etter at høytaleranlegget hadde vært på en stund) var vi på plass. Mange fine hunder å se. Men haha, da beste tispe skulle kåres glemte Magnus helt å følge med, så han fikk bruke resten av uka på å prøve å finne ut av det. Ellers så han beste tispe overalt:)
Her stiller Lukas, han fikk forøvrig tittelen KORAD i løpet av lägret, grattis til han:)
Etterpå fikk endelig Milli og jeg lekt og kost oss litt, alt for lenge siden sist.



Og vi har det veldig veldig veldig koselig:)

Magnus passer campen vår:)

Men - vi skulle jo ikke bruke uka bare på å se etter damer og fjas da. Vi skulle også trene. Magnus, pappa, mamma og jeg var på sporgruppa. Vi hadde Ronny og Geir som instruktører, og det var veldig kjekt, og så var vi på en superduper gruppe, bare trivelig hunder og folk, fra alle verdens land. Nesten. I allefall fra Norge, Sverige, Danmark og nesten Finland. Vi delte oss i gutte- og jentegruppe. Pappa og Magnus var på guttegruppa og gjorde gutteting, som å gå spor og skravle. Mamma og jeg var på jentegruppa og gjorde jenteting, som å gå spor og skravle. Vi fikk mye tips vi tar med oss videre i treninga. Magnus og pappa ble visst kjempeflinke, og Magnus plukka visst tom pinner på slutten han. Nybegynnerflaks sier jeg. Evt. er han veldig lettmanipulert. Her gjør Kamilla seg klar til spor, og Geir er med. Han gikk samtlige spor hele uka han, så han må være i superform:)


Det ble visst litt skravling tilbake på plassen og, og bading og spilling. Veldig kjekt, siden vi er med stort sett hele tida.

Mens andre tar litt lett på tilværelsen er det viktig å tenke litt igjennom sakene synes jeg.

Både Magnus og jeg smiska oss inn så godt som mulig på Glenn (eller Geir som mamma konsekvent kalte han gjennom hele uka).

Milli med kløv. Plass til en Kvikklunsj:)


Slappesen på kvelden jeg da. Det tar jo litt på også, å være med masse andre hele tiden, og det er jo jeg som er veteranen, så jeg føler et visst ansvar for de andre og.

Men det er visst flere som er slappesen...

Frokost kl. 7 før vi dro ut i skogen

Ei søt lita Regina-frøken. Hun er en dansk baby, og så viktig at vi snakka litt sakte. Men hun var flink:) Skal bli sånn IPO-dame.


Husker ikke navnet, men ei anna frøken fra gruppa vår
Kamilla

Ei dame hadde lært opp mannen sin - Kent - til å bli en super sporlegger. Han la ut kanskje tusen spor, han huska alltid hvor han hadde gått, han var med oss og gikk, veldig veldig bra. Mamma jobber med å få pappa opp på samma nivå. Her er Kent og Pia.
Svensk bruksriesen kan variere litt i utseende. Noen har mer pels enn andre. Noen er større enn andre. Noen avler for å få litt mindre hunder. Men her har det kanskje gått litt langt igjen? Selv til å være svensk bruksriesen synes jeg kanskje denne ble litt spesiell. Men trivelig fyr uansett da:)


Det var litt av uka. Veldig veldig kjekt må vel være oppsummeringa. Og gleder oss til neste år. Da er det i uke 28, så det er heldigvis ikke sååå lenge til. Men takk til alle vi har vært sammen med, detta er helt klart sommerns høydepunkt for oss:)

Kommentarer

Milli sa…
Det er bare ei helt superduper uke! Vi koser oss glugg:))
Jeg for min del var vel litt skeptisk til om folka mine skulle få til å stå opp midt på natta som de kaller det når klokka er 06.30. Husker jo åssen det var i fjor og da vi startet kl. 09.00!!..... Håper vi får til Valdresturen, det hadde vært veldig veldig kos:)
Tack för en kanonvecka! Visst hade vi världens bästa grupp! Jag var lite trött efter veckan men nu har matte sparkat mig ur soffan och skickat ut mig i skogen igen. Härligt! Väntar med skogspinnarna till nästa år.... de vanliga hittar jag ju hela tiden. Hoppas vi ser nästa år igen.
Mågott
Kelly o Camilla

Populære innlegg