Besøk av Jan og Monica

Jeg har hatt besøk av oppdretterne mine i hælja - fam. Schnau-Sør. Eller fam. Østerhus om du vil. Og det har vært så kjekt, har hatt ei veldig hyggelig hælj:) Fam. Schnau-Sør besto denne gang av Jan, Monica og Moody. Moody er fra siste riesenkullet deres, og hun er ei veldig trivelig ung dame må jeg si. Hun kan godt få komme på besøk en annen gang også. Hun skjønte med en gang at jeg er prinsessa liksom, så da snakka vi egentlig ikke mer om det, og så hadde vi det bare hyggelig, var rundt omkring, spiste bein, sneik oss opp i sofaen, fikk sniki til oss en hel masse kos; det var i grunn helt supert:) Folka har også slappa av og kost seg, selvom det er litt lite timer i ei sånn hælj, så det er dumt å sove for mange av dem...

Bortsett fra å ha det hyggelig bare så hadde Monica lyst til å lære litt om rallylydighet, og Anniken var så snill at hun kom og fortalte og viste litt. Det var først litt teori her hjemme.

Det var så kjedelig at jeg trodde jeg skulle dævve...

Men etterpå gikk vi bort på banen og fikk prøvd det ut. Og det var straks noe annet. Jeg prøvde meg en runde jeg og, moro! Det er (i kl. 1 i allefall) lp-øvelser satt sammen i en bane, og hele programmet skal henge godt sammen og ha flyt hele veien for at det skal være bra. Det er ingen dommer som sier hva du skal gjøre, men du går fra skilt til skilt og så står det på dem hvilken øvelse som skal utføres. Sånn jeg ser det er det nok viktig å starte tidlig med lesetrening for hunden om det er rally dere satser på...

Det var jo Monica og Moody som jobbet aller mest med dette. Jeg skal visstnok gå bruksstevne om litt, så mamma mente vi burde fokusere på det... Men Moody jobbet! Og jobbet og jobbet... det må jeg si! Flinkeste lille tertefrøken det! Tror de kan bli skikkelig flinke jeg, så håper de får til videre jobbing og kanskje dra i gang en treningsgruppe langt nedi der:) Så kan de be Anniken komme og holde videre kurs, og så kan vi bli med som støttekontakter:)
Anniken viser med Fargo



Og så de to M'r da:)





Dette er mer min greie... Fargo og jeg så fort vi bare kan...


Jeg har jobbet videre med bruksen. Jeg går jo spor da, selvfølgelig gjør jeg det. Men ser virkelig ikke vitsen med disse pinnene. Der får mamma virkelig legge sjela si i at jeg skal se noe som helst poeng i å plukke dem. Ellers hadde vi en gjennomkjøring av hele programmet i dag, og sånn det så ut akkurat nå var det noen ting å ta tak i ja:
  • Utholdenhet - holde fokus gjennom hele programmet
  • Lineføring - høyresvinger, utholdenhet og holdt
  • Innkomster
Ellers var det ganske bra. Men målsetning med vår første brukskonkurranse er ikke resultatretta, men for det første en gjennomkjøring av hele greia siden vi ikke trener bruks med noen, så vi aner jo ikke hva vi går til, samt at vi begge klarer å holde fokus og humør oppe gjennom alle øvelsene, og altså - fokus er på den øvelsen vi driver med, ikke den før eller den etter.

Bror min går jo spor så det suser, og folka lærer så lenge de lever (!), så han skal starte på pinneplukkejobben NÅ! Han gjør det jo i kjent stil, så hvis mamma skal unngå å levere inn tannpirkere bør nok apporteringstrening inn ganske snart.


Jeg rakk visst en fellesdekk og gitt. Bare at her har Jan reist seg...

Tusen takk til alle involverte for ei super hælj, og ønsker samtidig alle en trivelig 17. mai i morra:)

Kommentarer

Populære innlegg