Bildeblogg om en ok hælj:)

Vi slapp heldigvis å hjelpe til med oppussing og kunne bruke dagene på noe mye mer viktig. Lørdag dro vi derfor avgårde og møtte Nina & Maximus og Ellen & Frikk for sportrening. Og det var stas! Helt perfekt i grunnen, det blir sosialisering for folka og kul trening for oss andre som har hoder og neser for det. En liten stund var jeg riktignok redd for at det skulle bli BARE sosialisering... Ellen tok bilder og slapp ellers ikke til med så mange ord... men det gjorde enkelte andre...




Men så - var vi endelig i gang. Jeg elsker å gå spor, og skjønner egentlig ikke at det er så mye å styre med. Jeg sitter før vi starter og kjenner litt på lukta, og når sele og line er på har jeg det egentlig helt klart for meg. Ikke lar jeg ei leke eller noe annet ligge igjen i skogen nei!!! Maximus og Frikk jobbet godt i sine spor de og, har dessverre ikke noe bilde av det.




Men så... vi måtte jo selvfølgelig ha med denna klovnen her og. Jada... så legger man vel et kort og enkelt spor da (vi snakker om en mann, og EN tanke i hodet kan noen ganger bli litt i overkant det og)

Her ser du supertalentet... nesa i bakken og stor konsentrasjon... not!


Men vakker er han da.


Det 2. sporet hans gikk litt bedre, med flere ting i sporet skjønte han litt mer av hva han skulle. Mamma sier at han har gått to spor før, så derfor var ikke dette ille i det hele tatt. Men ikke vet jeg. Han fant nemlig ikke leka i det første sporet. Så den leka ligger nå i Vestby så hvem som helst annen kan leke med den. Bare ikke jeg. Det kan skje den beste sier folka her. Men det skjedde ikke den beste, det var hr. Olsen som rota det til.


Pappa mente det skulle være mulig å motbevise at hr. Olsen er en enkel sjel, så derfor dro vi likesågodt av gårde på litt sporing i dag og. Og vet du, med litt ting i sporet så gikk det faktisk mye bedre, han gikk godt i begge spora, selv på vanskelig underlag. Så kanskje det er håp for bror min og. Ønsker han lykke til:)

Tusen takk til Ellen for bilder:)

Kommentarer

Nina sa…
Ja takk for fantastisk dag.
Må si jeg fikk litt blod på tann igjen når det gjelder spor.

Men du Marte, ikke alle er født naturtalenter.. For de aller fleste er det slik at øvelse gjør mester! Gi Magnus litt tid, så skal du se han også blir riktig bra etterhvert!
Charlotte sa…
Spor er kult!!
Tissenissen (det er da hunden, ikke gubben) og jeg skal være i Oslo hele første uken i mai. Jeg skal på kurs på dagen..men på kvelden vil jeg gjerne trene hund. Veeldig gjerne spor feks....Det er jo så gøy!Kanskje vi treffes...:-)
Barte-Marte sa…
Jupp, klabert, det må vi prøve å få til:) Jeg har veldig lyst å prøve ut rundering og jeg, har aldri gjort det, men det ser veldig gøy ut:)

Populære innlegg