Fredagstrening

Mamma tok med oss alle tre til Råde for å trene sammen med Anniken og hundene hennes. Og det var kjekt. Jeg ønsker faktisk at det skal være litt mer trening på oss her.

Mamma klarer på en eller annen merkelig måte å bli kjent med folk som er flinke på hundetrening, og Anniken er kjempeflink på agility. OG bor i tillegg i Svinndal. OG - om ikke det er nok - så er hun veldig hyggelig å være sammen med OG orker å vise mamma og Lone litt. For den lille hårete fleskepølsa skal nå nemlig trene agility. Med mamma. Min mamma. Siden den 16-åringen som eier henne er opptatt med skolekarriere, musikerkarriere, Rød Ungdomkarriere, vegetarkarriere, og sist men absolutt ikke minst - ungdomskarriere.

Så vi pakka bilen (ser ut som om vi skal på 14-dagers campingtur når vi skal på trening; hundebur, stol, stolsekk, leker i alle farger og fasonger, div. godbiter, vann og vannskål etc) og dro til Råde.
Lille Lone trente mer på hinder. Foreløpig gjør hun det best på sånn Fri-agility (noe i likhet med frisporing, der hunden jobber selv uten fører). Hun hopper lett hinder alle veier så lenge mamma ikke løper rundt og i veien. Men siden Fri-agility ikke er en offisiell idrettsgren ennå må de trene mer på føring og samarbeid. Lone jobbet også med tunnellen (jobbet og jobbet - hun løp rett gjennom en tunnell som lå på bakken - og fikk belønning for det. Skulle jeg og lett ha gjort hadde noen bedt meg.) Startet også på slalåm. Skjønte først ingenting - og skjønte så plutselig litt mer.

Det Lone må jobbe mer med før neste trening er føring, target, og leke med mamma - alle steder. Hun må kanskje få en ny leke og, siden det kom noen store svarte slemme hunder og spiste opp den forrige hun fikk. Nåvel.

Magnus trente kontakt, grunntrening fri ved fot, dekk, holde posisjon og fri. Han er jo veldig flink, men det går litt for lang tid mellom hver gang han får trent, så det har liksom ikke blitt helt det store over det, han har visst ikke så stor utholdenhet på konsentrasjon. Men DET kommer:)
Jeg jobbet egentlig bare med ruta, og stå. Mamma har jo aldri vært i kl. 3 før, og sliter litt med å vite helt hvordan vi skal jobbe oss inn i øvelsene. Det har i det hele tatt blitt litt for lite jevnlig trening her hjemme. Håper det snur seg nå. I morra skal vi til Oslo og trene med Nina og Maximus, det gleder jeg meg stort til. Det er alltid hyggelig å være sammen med dem, og mamma er alltid så blid da. Og kanskje kommer Stine og Storm Andreas og - kan det bedre bli da?

Legger inn et bilde av Andy Warhol - det har overhodet ingenting med meg eller min trening å gjøre - men er noe Toya synes er kult. Og det kan lønne seg å holde seg inne med 16-åringer.

God kveld:)

Kommentarer

Trine sa…
Heisann! Så utrolig flink du er til å blogge!!! Jeg er aaaaaaltfor lite flink til å oppdatere min (litt skippertak, som med mye annet): Tusen takk for koselig kommentar! Du må bare si ifra hvis du har lyst til å være kreativ en kveld :o) Ønsker deg og dine (både to- og firebeinte) ei kjempeflott helg! Klem
Barte-Marte sa…
Hei du!
Jeg bare hjelper Barte-Marte, hun har en del hun ønsker å formidle skjønner du:)

Men ja - kreativ kveld - det vil vi gjerne:) Jeg vil jeg vil jeg vil. Så veldig mye. Tror jeg må finne meg en sponsor sånn at jeg bare kan bruke tid på det jeg aller mest vil. Evt. om noen kan donere litt mer tid, siden det er SÅ MYE jeg veldig gjerne vil.

Hm...

God hælj ja. Klem
Dina sa…
I må hilse Nina og Maximus mange gange :-)..Tror det er hende jeg har talt med i telefon om Maximus` hormonproblemer. Læste i hendes blog for nylig. God weekend til jer og hyggelig træning .

Dina og skæggede som har første samling på egen ny plads :-D
Hei, og takk for enda en fin treningsdag sammen med deg og samboerne dine.

Lone blir en flott agilityhund, og mamman din har kommet godt igang allerede !!
Kan hende vi etterhvert reiser sammen på agilitystevner land og strand rundt...............

Du er jo kjempeflink med øvelser i lydighet, og klarer fint å fokusere på det du skal selv om jeg ( Scott ) hopper og spretter på agilityhinder og løper og leker i vilden sky............ rett ved siden av deg når du skal ut å finne " ruta" !!
JØSS så imponert jeg ble !!

Dessuten vet jeg at Fargo hadde en flott løpetur med bror Olsen i skogen. Han ligger helt slakt her hjemme i kveld, så han ble bra stimulert kan man si.

Og de to små fosserødtrollene her , ja de fikk jo også sagt hva de mente om både Lone og broder`n din.
Godt at bror Olsen er så snill Ellers hadde det vært to hodeløse troll på fosserød nå.
De to tror de er sjefer her hjemme også. De aner nok ikke hvor små de er.

Jeg ønsker dere en fin trening i morgen og tenker vi sees på søndag eler tirsdag til nye utfordringer.

Hilsen fra
Fosserødgjengen
v/ Scott

Populære innlegg