Kurs hos Kennel Black Emac

Har hatt en super hælj igjen :)
I hælja som var var Nina, Maximus, mamma og jeg på Gjøvik og holdt klikkerkurs. Eli fra Kennel Black Emac ønsket nemlig å tilby sine valpekjøpere klikkerkurs, og spurte da altså mamma og Nina. Supert initiativ fra Eli - sånne damer og oppdrettere er det verden trenger:)

Det er første kurs mamma og Nina har holdt sammen, så de var litt spente, og pratet begge på både ut- og innpust på vei oppover. Men det var jo ingenting å grue seg til, for det var jo bare hyggelige mennesker som var på kurs. Over all forventing i grunn:) Det var 9 rieseneiere og 2 dvergeiere, dvs bare skjegghunder:) Jeg måtte dessverre tilbringe litt tid i bilen om dagen, men hadde det kjekt ellers. Og sov på campinghytte sammen med Nina & Maxi, og Stine & Storm. Når bare disse gutta kunne ligge rolig fungerte det helt fint. Kan ikke se at det skulle være noen grunn til at de skulle mase bare fordi jeg gikk litt rundt. Dessuten sov jeg stort sett i mammas 75 cm seng.

Fredag kveld var det teori. Da fikk damene pratet en del. Det fine med sånn teorigjennomgang er at det er forventet at mamma og Nina prater en del (les: hele tiden), så ingen synes det er veldig rart at de ikke slipper til selv.


Noe av trikset er å stille spørsmål og siden svare på dem selv. Men det var en lydhør forsamling.


Så var det lørdag morra og vi skal straks i gang. Eli blid som ei sol (mulig bildet er tatt noe seinere på dagen...)


... men dette er i allefall lørdag morra og vi skal starte :)


Hm... hva var så dette igjen?
a) Nina med rullator
b) Nina med ny leke
c) Nina med noe hun har funnet ute
d) Nina som skal på shopping
e) Nina som forstyrrelse


Kjersti & Puma jobber med leking


Stine & Storm trener på håndtarget som skal bli til innkalling


Skjønn liten Marcovalp som trener kontakt

Og så lille Milli da, hun var også med. Hun er veldig søt, men litt barnslig stakkar. Lurer på om det er stygt av meg å fortelle henne det? Men hun er ei lita kruttønne, som gir alt:)


Stine ble frelst og sa stort sett halleluja hele hælja. Noen er mer lettlurte enn andre...


Thale & Limit som er fra min kennel og er min halvsøster.

Eli & Sofie leker, og med en liten bichon frisee i tau ble det plutselig veldig god intensitet i leken.

Lille Jimmi, flink liten dverg og utholdende flink mamma

Eli & Sofie, Thale & Limit

Mamma som prøver å se seriøs ut.

Robert & Quincy jobber med kontakttrening. Morsomt å se, Quincy skjønte en stund ingen verdens ting og Robert lurte på hvilken idiot det var som hadde sagt noe om at klikkertrening var effektivt. Men så... datt polletten ned og lille Quincy skjønte alt:)


Lisa & Dina jobber også med kontakttrening. I grunn så var det noen superflinke valper som der, de skjønte og jobbet veldig bra.


Stine & Storm Andreas trener shaping - shaper Storm på teppet.


Og så mamma og Nina da. Altså...
... de var alle enige om at det hadde vært en fin tur. Som de gjerne gjentar. Med hyggelig kursdeltagere, flotte hunder, fint vær, god organisatorkennelmamma, Nina og mamma en hel hælj sammen - ja takk - dette gjør vi mer!
Hilser til alle som var med og takker for hælja og ønsker lykke til med treninga videre!
(mamma har lånt bilder fra Eli og Stine)

Kommentarer

Stine sa…
La meg bare åpne med å si: HALLELUJA!!!! Hahaha. Vel, dere nådde litt gjennom hvertfall!

Må le når jeg ser at "durten" som jeg kaller den, kalles håndtarget (litt bedre begrep i grunn), og at "teppeøvelsen" kalles shaping på deres språk! Hoho. Høres jo litt mer proft ut. Må pugge disse ordene tror jeg. Lekse til neste kurs. Ellers kan jeg fortelle at Storm i kveld har lært seg selv å tilby rygging!! Utrolig kult =) Rygger flere skritt. Noah har fått prøve seg også, betinget klikkeren med han i kveld, og dette hadde han godt av, måtte holde hodet sitt i ro og tenke. Øya gikk nesten rundt i hodet på han. Han tok håndtargeten rimelig fort etter det. Nå er de slitne i hodet begge to. Veldig fredelig her ;)

Takk for en kjempehelg, gleder oss til neste treningssamling =)

Klem fra Storm Andreas og Stine
Rikke og Tina sa…
Hei. Ja det er morro når man har samme interesse.... Takk for hilsen i gjestebok. Lurer på om dere skal gå lydighet hos IOHK neste helg? 19/9 Lørdag, jeg skal være medhjelper og gå barn og hund. Kanskje vi møtes da, hadde vært hyggelig.

Rikke og Tina
Barte-Marte sa…
Jepp, vi skal gå i Askim til lørdag:)
Rikke og Tina sa…
Det er fint. Det blir morro og se dere i Aksjon.... Gleder meg kjempemye. Lykke til da.

Rikke og Tina (Hunden :P)
Barte-Marte sa…
Jeg både gleder og gruer meg... ;)

Populære innlegg