Tränerutbildning 2. samling - og livet generelt

Her ser det jo ut som om det ikke skjer noe i livet mitt om dagen, men det gjør faktisk det. Selvom det er varmt. Og jeg ikke går i trapper - og derfor ikke kan legge meg i kjelleren hvor det er en del kjøligere.

Dette er huset mitt - og vi har kjøpt oss en gammal campingvogn sånn at hele familien har et greit sted å være når de er med meg på Riesenlägret eller kenneltreff. Det er jo fint at det er trivelig for alle mener jeg.


Vi har et tre i hagen som mamma synes er så fint, men som hun ikke husker navnet på akkurat nå (spør om det er noen andre planter hun kan navnet på...)


Vi er ute og trener i sommerværet. Dette er et helt typisk bilde av situasjonen. Mamma har hentet ut meg, jeg er selvfølgelig klar - se da er det en hel del ting mamma må ordne før vi kan starte på ordentlig. Jeg tror jeg skal be om en utstyrssjekk før vi går ut heretter.


Apport - det hender jeg tyvstarter, men ellers funker det ganske bra - kan nok ha bedre tempo, og bedre innsitt, men det kommer:)




Stå og dekk med forstyrrelser. Jeg lar meg ikke lure nei. Tar ikke leka mi - eller rører meg - før mamma sier "ta den!". Rører jeg meg før det blir jo leka borte. Jeg er ikke dum heller!




Ei heller reise seg for tidlig blir belønnet. Snarere tvert i mot. Det blir ingen belønning. Jeg tenker at når mamma kommer tilbake er øvelsen ferdig. Men som før - så er det når MAMMA sier at jeg kan reise meg - DA er vi ferdige.


Men - da er leka min min min....:)




Herregud - dette er det da vel en dyrevernlov mot???!


Her er Pronto (og Jørn) - en kul fuglehund vi jobba sammen med på forrige trenersamling. Han skal ligge på rygg på kommando. Jaja...
(Han skal visst også jakte fugl hvis det var noen som syntes det var litt spesiell bruk av fuglehund)



Til neste samling 8.-9. august har vi følgende lekser:

  • Sette kommando på 5 av triksene og skille mellom dem
  • Kunne stå og holde posisjonen mens du står bak hunden. Hunden skal se rett frem på et punkt i fartsretningen, ikke se på deg.
  • Kunne kommando "buret" fra alle vinkler og avstander
  • Skille mellom kommandoene "fri" og "værsågod"
  • Skille mellom kommandoene stå, sitt og ligg foran fører
  • Gripe apportbukk med fart & glede & trykk
  • Holde fast apportbukk i et fast grep sittende foran fører
  • Bare slippe apporten på feks klikket og kommando "takk"

Dvs. vi har litt å jobbe med;)

Kommentarer

GRATULERER MED OPPRYKKET!!
Flinke Marte :-)
Og ikke minst, - flinke mamman din :-)
Det skal bli spennende å følge med dere videre.

Hilsen Anniken og alle dyrene i Svinndagskogen.

Populære innlegg