Sporkurs på Sørlandet :-)

Endelig har mamma tid til å hjelpe meg med å legge ut noen bilder.

Altså, i hælja var mamma, Lille Lone og jeg (sammen med en del andre) hos familien Schnau-Sør og var med på sporkurs. Og det var kjempekjekt. Det var Turid Stavn og Geir Larsen som var instruktører, og de hadde visst både gått noen spor før og også holdt noen kurs før;-) De var rett og slett kjempeflinke, og veldig inspirerende. Mamma og jeg lærte masse, og i samarbeid fikk vi til en del mer i løpet av de tre dagene. Første sporet jeg gikk var sånn at jeg gikk med nesa i bakken en stund, og så kom det litt sånn brått over meg at jeg i grunn var ferdig. Så da sto vi der da, midt i skauen. Mamma mente at jeg i det minste kunne følge sporet ut igjen. Kunne jeg det? Nei.

Men så blei det liksom bare bedre og bedre. Jeg tok meg til og med bryet med å markere noen pinner som lå rundt om i sporet. Det blir nemlig stadig innført nye regler i det vi driver med, jeg tror jeg har det klart for meg, at jeg skal følge sporet og ferdig med det, men nå skal jeg også si i fra når jeg finner noen pinner med menneskelukt. Utrolig mye rart folk driver med. Det vil altså si at noen legger noen pinner på bakken i skogen, og så skal jeg finne dem. Hvis det er så viktig å ha alle disse pinnene, hvorfor driver man da og legger dem rundt omkring i skogen?

Her er det fredag morra, og vi har en kort gjennomgang av dagens program, før vi deler oss i jente- og guttelag (dvs. Dreamteam og B-laget)


Førstekvinne ut på Dreamteam var Kirsti og Nikita. Kirsti har akkurat overtatt Nikita, og vi synes det er kjempeflott at de stiller på kurs og er så positive til hundetrening. Vi synes i grunn alltid det er bra når folk er med , og kanskje spesielt når man egentlig er ganske fersk, men er med fordi det er en trivelig aktivitet for hund og eier.


Så er det verdens vakreste Princess (som iflg. mamma er ganske lik meg) og Monica sin tur. De hadde kjempeutvikling i løpet av kurset:-) Morro!

Storm klargjøres (trengs ikke et helt Dreamteam til den jobben, ser bare sånn ut på detta bildet)

Storm Andreas og Stine bodde sammen oss i campingvogna. Det var kjempehyggelig. Stine er akkurat så flink til å prate masse og hele tiden som det mamma er, så det passet veldig bra. Vi møttes på vei ned og kjørte resten av turen sammen, og holdt i grunn sammen hele hælja. Det er så hyggelig når mamma finner noen å leke med;-)

Storm på sporet. Akkurat som meg så synes han det er en del ting som bør sjekkes ut når man allikevel er ute i skogen. Så vi hopper noen ganger litt hit og dit. Uten at det applauderes noe videre.

Men Storm Andreas var kjempeflink til å markere pinner, og kom til og med inn med dem til Stine! Det var visst helt fantastisk... Godt man kan glede noen tenker jeg.


På freddan var det så veldig varmt, så vi dro og bada etter endt spordag (o' herlige sørland). Så her er to nybada riesenslyngler.


Jeg liker å bade, og er flink til å svømme. Og er derfor selvskreven kandidat til å hente de pinnene som blir kasta ut i vannet.

Men - haha - den leken har jeg funnet opp selv for lenge siden og lar meg ikke lure - altså, Storm prøvde å overbevise meg om at det som var enda morsommere, det var at jeg svømte ut og hentet pinnen, og så sto han inne på land og overtok pinnen når jeg kom inn. Det var selvfølgelig ikke aktuelt. Er man ei diger pyse med masse beinhår så er man ei diger pyse uten pinne. Sånn er det.


Men vi løp da rundt som gale og hadde det veldig morro allikevel da :-) Sjekk gale-Storm



Her er det morran igjen, og vi planlegger lørdagen.


Jeg gleder meg så veldig innmari liksom.


Og så endelig er jeg i sporet:) Det første sporet jeg gikk hadde mamma meg foran, og så hang det jaggu ei dame i sporlina bak også. Mamma blei sånn passe irritert og lurte på om hun skulle si noe om det, men høflig og diplomatisk som hun alltid er lot hun vær. Og faktisk, det lærte hun, altså mamma, masse av. Neste gang hun skulle holde line selv var hun mye tryggere på hva som var lurt å gjøre. Skulle nesten tro det var bevisst lagt opp fra kursholders side;-)


Men jeg fant faktisk pinner jeg og da. Eller, jeg noterte meg jo alle pinnene som lå i sporet, men jeg mente vel ikke at det skulle være nødvendig å gjøre så mye ut av det, så jeg bare nikket til dem og gikk videre. Men andre mente visst annerledes, og så måtte jeg gå litt mer aktivt inn for denne pinneleken da. Godt mamma digger å leke.


O'boy! Her kom til og med den kule rosa Kong Wubba fram, så det er vel ønskelig at jeg skal si til mamma hvor pinnene ligger da (de ligger altså midt i sporet, så vet ikke helt jeg...)


Nå har vi gjort en innsats for all verdens løse pinner i skogen, og er faktisk ganske fornøyde (og litt slitne).


Stakkars Storm Andreas. Det blei litt venting. Har ikke sett noen vente så aktivt liksom.


Men HAN, han kom faktisk inn med pinnene han. Gang på gang. Han blei faktisk veldig flink til det:-)


Lille Lone var jo også med, og fikk litt pelsstell innimellom alt annet, blir først nappa, og så barbert søndag kveld, stort sett av mamma, men med Monica ved siden og veileder hele tida. Hvor tar hun (Monica altså) overskuddet fra? Har ikke noe bilde nå av Naken-Lone, men hun er vidunderlig søt:-)


Kjekke Boro! Han og Hekla har valper, og mamma er så valpesjuk...


Han har jaggu fått med seg Olav ut i skauen og;-)

Kjell og Waico. De kom også godt i gang i løpet av hælja, synd de mistet søndagen.

Lørdag kveld var vi der Storm og jeg bada, nå grilla vi. Det var en trivelig kveld...

... med velfortjent ekstra oppmerksomhet til instruktørene.


Her har jeg litt mye å passe på; noen kan ta maten min, noen kan gå i senga mi, noen kan prate med mamman min. Jeg prøver så godt jeg kan å holde kontroll på alt på en gang.


Jeg har hørt at det er noen mamma kjenner som mener at det ikke er noe særlig med hund i senga. Jeg lukker ørene når den slags blir pratet om. At man ikke skal bade i bekken rett før man skal legge seg er nok en regel det godt kan bli informert om. I forkant.


Her er det faktisk TRE hunder i senga (hva sier du Line?). Stine pusser tenner og da er det akkurat tid for litt kveldskos for Storm og meg. Lone som liksom skal være så voksen mener vi er barnslige og at vi bør legge oss.


Så det var altså hælja. Vi hilser til alle som var med, det er som alltid hyggelig å være med Jan og Monica og de som er rundt dem, men også andre nye bekjentskaper, og selvfølgelig Stine og Storm Andreas, det var veldig kjekt, og vi bor lett i vogn eller hva det skal være sammen med dere igjen, og håper ellers vi får til noen treninger sammen:-)

Kommentarer

Stine sa…
Hahahah jeg dævver!! Utrolig morsomt skrevet Marte ;) Den dagen du gir ut en novelle skal jeg love deg jeg kjøper!

Lovte å hilse fra Storm Andreas og si at han gjerne vil se deg i sommer.. Flott spor-terreng i Fetsund vet du!

Tenker du kjeder deg nå som mutter'n har tatt på seg x'tra jobbing, du får trøste deg med at det kanskje fører til noen ekstra griseører eller muligens en ny sporsele.

Vi snakkes!
snorredimma sa…
Så herlig skrevet da, og for en tur!!! Flinke, flinke Marte...kanskje du kan lære Dimma ett og annet om spor?????
Anonym sa…
Jeg ler meg ihjel:-))Snakk om artig skrevet:-) Hils mams og Lone:-) Marte
Haha, så utrolig morsomt skrevet:)
Høres ut som et supert kurs!

Hedda hilser og lurer på hvor ellers hunden skal sove om natta, om ikke i senga?!

Vi sees på kurs i pinsehelga!

Populære innlegg