Og sånn ble det...


...ikke helt som planlagt, for mamma sovna på sofaen, så det tok litt tid før vi kom oss ut. Men vi fikk ei fin økt:-) Vi hadde ikke noen gode godbiter, så vi droppa godbitene helt og bare brukte leke - ingen dum sak egentlig!

Hoppstå
Jobber med å få fram hopp, bruker ei leke. Jeg hopper og spretter, men ikke helt som ønska foreløpig, og ikke uten en del påvirkning. For når mamma roer litt ned tror jeg det er den omvendt lokking-leken vi driver med, og jeg har ikke tenkt til å la meg lure nei! Så her er vi ikke så mye lenger, men litt - fordi jeg hopper en del.

Fvf
Aller først noen utgangsstillinger, så satt jeg og holdt fokus litt, og så gikk vi. Vi gikk først rette strekker, 20 skritt og økte til 25 og superbelønning. Jeg hadde veldig god fokus. Jobba etterpå med vendinger, vending høyre og venstre og helt om - og fortsatt marsj. Jeg holdt fokus veldig bra, men vendingene kan bli enda bedre, bakpartskontrollen varierer litt. Men det var veldig greit med å jobbe sånn - ikke for lange økter og morsom belønning.

Innkalling
Her var pappa med og hjalp til, han holdt meg fast i båndet mens mamma gikk. Jeg kan jo sitt og bli, men nå når jeg ble stående og ble holdt igjen båndet var jeg enda mer klar for springe raskt inn. Jeg kom raskt, men har en del å gå på ang. innkomst/utgangstilling.

Fellesdekk
Pappa kommanderte oss, gikk fint inn og holdt fokus. Målet var å ligge i 2 min. med forstyrrelser (kontrollerte - utført av pappa). Mamma avbrøt før det, for da hadde det vært så mange ekstra forstyrrelser med folk som kom og ting som blåste på meg og forbi, at hun synes jeg hadde vært flink nok. To ganger brøt jeg selv, men så lå jeg.

Plan videre i morgen med disse øvelsene:
  • Strekke fvf - med synlig avstandsbelønning, samt bakpartskontroll
  • Innkalling - jobbe godt med utgangsstillingene først, så prøve å sette sammen med innkalling
  • Fellesdekk - to min. med forstyrrelser. Jobbe med oppsitt for seg selv.
  • Avlevere leke - jobbe i langline
  • Kontrollert innkomst - og holde fokus i utgangstilling før vi starter en øvelse

I morgen skal vi på hundeklubben og trene med Ingar Saastad, tror noe av dette skal være vår plan da.

Kommentarer

Anniken sa…
Det var da voldsomt til treningsiver på den dama om dagen? Så flinke dere er :)
Barte-Marte sa…
Jupp! En lang lang høst og vinter er heldigvis over, og vi gjør atter en gang det vi trives aller best med:-)

Populære innlegg