Kort kort kveldsøkt

Mamma og jeg tok en liten treningsøkt på kveldstur. Jeg venter stadig på at mamma skal bli like flink til å planlegge og trene strukturert med meg som hun var, men det kommer nok. Gøy er det uansett :-)

"Er du klar?"
- jobber med å betinge det, og skape masse verdi for det. Tror egentlig jeg har skjønt det. Er uansett alltid klar ;-)

"Fri ved fot"
- går bra jeg. Videre jobb her må være at mamma planlegger og har klare kriterier for lengde/antall skritt, og for hvordan vendinger, holdter etc. skal se ut.

"Stå under marsj"
- kan stoppe veldig bra, men det er langt fra sikkert. Videre jobb må bli å få fram en mye sikrere stopp/stå/bli, før vi går noe videre.

"Apportering"
- kan starte i utgangsstilling og løpe ut og hente, og løpe inn i utgangsstilling igjen. Det er et greit tempo tror jeg, men litt sleivete allikevel, og noen ganger holder jeg ikke godt nok i apporten, dvs. har den i munn, men holder litt løst.

Videre har vi jo en hel haug å trene på, noe som står sterkt i fokus nå er passeringsstrening. Jeg vil også ha dekkmarkering av apporter klare før sporkurs i mai. Dvs. litt mindre fintenking og litt mer praktisk trening på mamma ;-)
Dette er fra senga mi på Hundcampus
Lone jobba med kroppskontroll på balansepiggsvinet, og litt trening på kloss, og omvendt lokking. Denne bloggen ble vel i grunn uforståelig for andre enn oss...

Kommentarer

Anonym sa…
Tror jaggu jeg skjønte en del!
Barte-Marte sa…
Men så er jo du litt over middels begavet og da :-)
Nina sa…
Hei og hopp!
Jeg har hørt rykter om at du er blitt litt snerpete Marte?? Kan vel ikke stemme det?
Jeg gleder meg nå hvertfall uansett til å treffes, så kan disse tobente prate om stå/hoppstå, kriterier g responstid til de blir blå i ansiktet. Jeg vil leke med DEG! :)

Piv-piv fra Maxitaxi

Populære innlegg