Lurer litt...


Dette med jula er ikke min greie, skjønner ikke alt som skjer rundt her, nå har vi feks doruller på kjøkkenvifta. Og hører på julemusikk (*grøss*), og der blir det sagt mye rart som jeg overhodet ikke skjønner.
Ikke mamma heller, hun har virkelig fått litt å tenke på - dette er et utdrag av hennes tanker:
Bare et gitt eksempel: hvis du går deg over sjø og land, og møter så en gammel mann, som spør og sager (hva fa... betyr det?) "Hvor hører du vel hjemme? " Skal man svare da? Hva skal man i tilfelle svare sånne gamle menn? Jeg har mest lyst til å svare i Prompeland eller Klappeland eller annet teit, for har hørt at man ikke skal snakke med ukjente gamle menn. Men hva er riktig? Det er tross alt jula vi snakker om. Lange tradisjoner. Og hva med engler som daler ned i skjul, kjenner jeg blir litt skeptisk her og, men det er det kanskje ingen grunn til? Mye å tenke på som tar fokus fra det jeg driver med: vaske gølv og bære ved, sette opp fuglbænd og pynte tre, veit snart ikke hvem som er gjeter eller Baltasar, Melkjor eller Kasper, eller hvem som bare er i skjul. Mye å tenke på i disse dager gitt. Men håper det blir ei fin jul uansett.
God jul og godt nyttår:)

Kommentarer

Populære innlegg