Trening

Gikk lang tur i skogen i dag, med det nye kløvet mitt. Veldig fornøyd med det, det sitter godt festa, og det er bra siden jeg løper alle veier. Glemmer litt at det tar litt mer plass på siden, så dunker stadig inn i mamma. Men det får ho tåle, det er tross alt jeg som bærer spyleveska rundt i skogen.

I kveld har vi vært på banen og trena. For første gang på veldig veldig lenge. Og det var så kjekt. Jeg var så kjempegira, og vi hadde en fri ved fot med masse små hopp i dag. Men jeg er kanonfokusert, og går så nærme mamma at jeg nesten går oppå beina hennes. Men detta var gøy. Anniken var der med Minni, Scott og Pønky, og Camilla var der med Dimma og Snorre. Veldig hyggelig at de kom, kjekt at vi er fler. Da kan vi hjelpe hverandre, leke litt, forstyrre litt, og de voksne får skravla... Håper de kommer flere ganger (selvom jeg plutselig fikk en ide om at jeg måtte banke Snorre - men så fintfølende går det vel ikke ann å være at man da ikke skal møte opp mer???)

Trente på apport - jeg har nok skjønt det jeg. Glemte meg riktignok en gang og sprang ut til apporten og tok den med meg videre rundt banen - til jeg kom på at jeg skulle jo inn til mamma. Men små arbeidsuhell kan skje alle. Ellers kom jeg raskt (og mindre raskt) inn til mamma med apporten. Jeg løp ut både fra utgangsstilling, og når mamma holdt meg igjen i halsbåndet. Kom også inn i utgangsstilling med den, men skal vente bittelitt med det, må trene litt mer på det for seg først, for jeg gjør det visst ikke bra nok hver gang...

Stå - jobba med musematte og stå på den. Jeg stopper på matta, men her kan det nok bli litt mer trøkk etterhvert. Og at kriteriet er begge bein på matta?

Sitt/dekk - frivillige adferder, jeg skifter raskt, men får det noen ganger for meg at jeg skal rygge i stedet, så prøver ut det, men det er visst feil.

Fellesdekk, har hatt flere runder hvor jeg ligger lenge, og nå er mamma så streng at bare jeg så vidt rører på rompa feiler ho meg, og så er vi tilbake til start igjen. Det er faktisk ganske lenge å ligge heeelt rolig (ikke alle som gjør som mamma og sovner når de tar MR nemlig, noen må faktisk bare røre litt på seg!)

Fikk med litt hverdagsinnkalling, slalåm og fri ved fot på begge sider også, så alt i alt har det vært en bra dag.

Kommentarer

snorredimma sa…
Hei!
"No hard feelings" fra Snorre. Han var jo like ivrig på å komme seg bort til Marte etterpå....
Store og sterke karer tåler da litt!:)
Å, ja - kommer etter jul, vi. Syns det er kjempe å kunne trene sammen med dere som kan så mye fra før. Jeg føler meg jo fortsatt litt fersk der. Snorre har jo vært familie-kose-hund fram til nå..helt til matmor fant ut at nå skal det bli morro å leve et hundeliv!!!:)

Populære innlegg