Besøk av Nina

Vi har hatt rein jentehælj. Det har vært kjekt. Stort sett. På lørdag hadde Toya tre venninner her, som enten var på rommet hennes eller nede i kjellerstua. Den Lille fikk hele tiden være med - ikke jeg (jeg tør ikke gå ned trappa, men vil ikke innrømme det, så lå heller på toppen og så veldig fornærma ut). Men - Nina kom til mamma lørdag kveld, så da var jeg heller sammen med de store jentene jeg. Gleder med til vi skal møte Nina sammen med Maximus , vi har avtale den 13., da skal vi gå spor (Nina G. og Anniken - bare å henge seg på:)).

På søndag gikk vi først en god tur i skogen, og så hjalp Nina oss litt med apporten. Dette fikk jeg ganske fint til:) Jeg holder apporten ganske bra nå, har jobba litt med det; at jeg skal holde godt.

  1. Jobba videre med at mamma først presenterte apporten for meg, jeg tok tak, når jeg så tok kontakt med henne - belønning. Videre holdt Nina tak i meg og apporten - presenterte apporten for meg og slapp når jeg tok - her ble det jobba med min (frivillige) ferd inn mot mamma. Skal jobbe videre med det - raskt til mamma med apporten.
  2. Mamma holdt meg i halsbåndet - la apporten på bakken litt fra meg, slapp meg når jeg hadde drag mot den - og belønning så fort jeg tok kontakt med mamma. Skal jo etterhvert helt inn med den.
  3. Det vil altså si mye jobbing med avlevering av gjenstand - i bytte mot noe som er mye bedre. Dette er jo noe jeg alltid har synes har vært vanskelig - det som er mitt har jeg liksom lyst til å beholde.
  4. Jobbe med utgangsstilling - så presentere apporten - og vente ut litt og se om utgangsstilling med apport kommer.

Dette er planen så langt. Men vi får det til - og mamma er så blid. Den Lille har trent på musemattetarget i dag, så ut til at ho skjønte litt etterhvert ho og. Men - skikkelig rart - når ho kan velge mellom leke eller godbit så er det bare godbit som gjelder (kanskje derfor ho ser ut som ho gjør og...) Jeg hadde utvilsomt valgt leke ja:)

Jeg venter på at vi skal komme oss av gårde

I Trollskogen

Kommentarer

Anonym sa…
wow, så bra hun ser ut! skikkelig flotte bilder!
Barte-Marte sa…
Jo takk du:) Vakkerprinsessa til mamma sin vettu;)

Populære innlegg