Hva skjer? Ny hund? Kan det være nødvendig?


Mamma har akkurat fortalt meg at vi mest sannsynlig skal få en hund til. En liten dverg. Som heter Lone. Og skal bo her. Her - i mitt eget hjem. Og at dem jeg betrakter som mine, også helt sikkert vil bli glad i henne. Hva blir det til med meg da? Vil jeg få all den oppmerksomhet og kjærlighet jeg føler jeg trenger (og ikke minst føler jeg har krav på?) Hvor skal dvergen sove? Spise? Hvem skal den trene med? Hvilke leker skal den bruke? (Det blir i allefall ikke mine, det er helt sikkert!) Mamma sier at det skal være Toya sin, og sove hos ho. Men jeg er ikke helt sikker jeg. Det som er sikkert er at jeg skal navne lekene mine, og dermed er det ingen grunn til å tro at andre kan bruke dem fritt. Ellers så tar jeg så stor plass i senga at det neppe er plass til en hund til, ikke en dverg en gang. I hvertfall ikke en dverg. Vi skal ned til oppdretterne mine til onsdag, jeg får prøve å overbevise om at det sikkert ikke går bra med flere hunder her i huset da. Se bare hvor koselig jeg og mamma har det. Hvor skulle dvergen være? Ho kan i tilfelle få et kattebur å være i.

Kommentarer

Populære innlegg