Sportrening - sporlogg

Utdrag fra mammas sporlogg:

DATO: 22/7
TIDSPUNKT: kl 18.00, solskinn, sidevind
LENGDE: 3 korte spor på maks 50 meter
LIGGETID: 40 min.
GJENSTAND: leke i slutt
TERRENG: dyrket jorde (gress)
KOMMENTAR: Sporopptak som var fokus her. Jeg gikk ikke i 90 grader på sporet, men kom litt skjevt på. Marte tok sporet allikevel. For mye med 3 korte spor raskt etter hverandre. Litt unøyaktig sporing, men gikk rett på slutten hver gang.
HUSK TIL NESTE GANG: maks 2 korte spor hvis flere etter hverandre. Gå 90 grader på sporet.

DATO: 25/7
TIDSPUNKT: 16.00, solskinn, sidevind
LENGDE: 50 m
LIGGETID: 60 min.
GJENSTAND: leke i slutt
TERRENG: dyrket jorde
UTFORDRING: krysset grusvei
KOMMENTAR: la et u-spor med 90 graders vinkler. Marte gjorde et fint sporopptak, og tok 1. vinkel helt fint. 2. vinkel var vanskeligere, endte med å følge sporet litt på utsiden. Krysset veien og fant slutten, dvs. sporet hele veien, men ikke nøyaktig der jeg hadde gått.
HUSK TIL NESTE GANG: vent med grusvei. La spor ligge i minst 60 minutter.

DATO: 27/7
TIDSPUNKT: 23.15, vindstille
LENGDE: 50 m
LIGGETID: 50 min.
GJENSTAND: leke i slutt
TERRENG: lett krattskog
UTFORDRING: Toya la sporet. Hun fikk utgangssted av meg, og beskjed om å gå 15 skritt rett fram, deretter var det fritt opp til henne.
KOMMENTAR: Marte fant sporet, gikk så vidt bakspor men snudde med en gang. Fulgte sporet fint rett fram, så i en spiss vinkel ble det vanskelig, gikk mye rundt og rundt. (Jeg lurer på om det kan være at Toya hadde gått ut av skogen litt for nærme der sporet lå, for hun luktet mye med nesa i været?) Hun fant så sporet, og gikk det helt supert fram til leka si. Flinkeste Marte detJ

DATO: 28/7
TIDSPUNKT: 23.00
LENGDE: 50 m
LIGGETID: 60 min
GJENSTAND: ball i slutt
TERRENG: lett krattskog
UTFORDRING: gikk over en stein
KOMMENTAR: Marte fulgte sporet, enten rett på eller litt på utsiden. Sporer hele tiden. Gikk ikke over stein, men rundt tett inntil og fulgte sporet videre. Ball var ikke god nok belønning.

DATO: 31/7
TIDSPUNKT: 11.45
LENGDE: 150 m
LIGGETID: 60 min
GJENSTAND: draleke i slutt
TERRENG: snaufjell
UTFORDRING: litt varierende underlag
KOMMENTAR: U-spor med to 90 graders vinkler.Tar opp sporet med en gang, og sporer seg helt til slutt, tar også vinklene bra. Flink Marte det. Nå hadde det vært fint å ha noen som kan gå spor å gå sammen med, så man ikke innfører masse feil. Nina – vi er snart hjemme, og da…

Kommentarer

Nina sa…
Savner dere masse, men mest pga egoistiske hensyn ;) Nå er beina til Maxi-Taxi blitt så lange at også VI VIL GÅ SPOR!!
Gleder meg enormt til å sette igang sammen med dere!
PS: Så flink du er med loggføringen!
Simen sa…
Så bra du loggfører!

Populære innlegg