Grunnferdigheter

Vi tok en liten gjennomgang av hvilke grunnferdigheter som må sitte for å klare klasse 2 (og videre, starter på ruta i stedet for kjegle, og tar med stå i avstandskommandering, det kommer jo etterhvert allikevel), og det viste seg at de fleste er jeg godt i gang med, noen er bedre enn andre selvfølgelig, men ingenting er helt nytt. Det er jo et greit utgangspunkt. Grunnferdighetene er:
  • Fokus
  • Targeting
  • Sitt (i forskjellige variasjoner)
  • Bakpartskontroll
  • Utgangsstilling
  • Gallopp mot fører
  • Fri ved fot
  • Ligg (i forskjellige variasjoner)
  • Stå (i forskjellige variasjoner)
  • Bli (sitt, ligg, stå)
  • Doggie-zen
  • Hold fast
  • Slipp
  • Hopp

Hold fast (og slipp) er vel det jeg synes er vanskligst nå. Ser etter å ha systematisert litt at det lett blir til at vi trener på det vi får best til, det er selvforsterkende sier mamma. Nå har vi imidlertid det hele litt klarere for oss. I tillegg til dette er det jo freestylemomenter, mye av det går jo om hverandre. Nå gleder vi oss stort til at den ekle tuneflua skal bli borte, sånn at det går ann å holde på ute i lengre økter.

Det er varmt om dagen, men gulvet på arbeidsrommet er kjølig, derfor ligger jeg med kroppen min der, og har hodet på utsiden sånn at jeg har kontroll over hva de andre driver med. Ville vært veldig dumt å gå glipp av noe spennende.

Kommentarer

Populære innlegg