Dagens begivenheter

I dag har jeg fått trent både det ene og det andre.

Aller først i dag sykla mamma og jeg en liten tur. Jeg er glad i å løpe, så jeg synes det er morsomt. Etter treningstur var det som seg hør og bør rett i dusjen... (jeg var vel ikke egentlig svett da, men hadde vært nedi en del gjørmehull i skogen...).

Så trente vi litt i hagen: burlek, nesedutter, slipp/ta leka, og prøvde litt at det ligger en gjenstand på bakken som jeg skal plukke opp og gi til mamma. Det siste fungerer vel i grunn overhodet ikke. Jeg blir nemlig så veldig glad når jeg får noe, og vil ikke slippe det igjen. Det er liksom mitt det da. Sånn har det alltid vært i grunn. Det hender mamma skal prøve å bytte leke med meg, det kan ho bare slutte med, ho kan evt. leke med tennisballen eller kongen selv. Hørte mamma kalte meg for Gollum og at tingen min var min "My precious"...

Så var det kurs i Son. Aller først - jeg elsker å være på kurs, det er så gøy! Mange hyggelige mennesker og hunder. Litt om hva vi trente på:

RYGGE
Thomas skulle plutselig sjekke hjemmeleksene. Mamma vurderte om ho skulle få glemmekryss i stedet, for det er slett ikke sikkert at jeg har lyst til å vise fram noe sånn akkurat når det er forventet. Jeg var forøvrig ferdig med å vise fram rygginga mi når Thomas kom og så, da hadde jeg gått inn i buret mitt, men det er jaggu ikke min feil at han ikke kan følge med når jeg rygger:-)

FRI
Frisignalet jobba vi med. At når jeg driver med noe, eller er i en posisjon og mamma sier "fri!" så er jeg på ingen måte fri, men jeg skal bytte posisjon, røre på meg, altså gå ut av posisjonen jeg er i. Jeg får det til noen ganger, men mamma er så flink til å bruke masse kroppsspråk, det er jo mye lettere å skjønne, så jeg synes det kan være litt vanskelig når det bare er ordet jeg skal følge.

VÆRSEGOD
Det har mamma trodd har vært det samme som fri, her hjemme har det gått om hverandre. Men værsegod betyr at jeg kan løpe til leka mi som ligger og slenger et eller annet sted i området. Men jeg kan BARE løpe dit på værsegod, altså ikke når JEG vil. Jeg har sagt det før, og nevner det igjen, at det er visse psykopatiske trekk i denne treninga.

Når jeg trener fri/værsegod så blir det jo litt trening på annet og, for jeg må jo frie ut fra noe, så har trent på å holde posisjonen i forskjellige øvelser. Og så har det jo vært litt burjobbing gjennom hele kvelden, og jeg lå tidvis med åpent bur og slappa av. Det funka fint helt til det kom en hyper kelpie og skulle vise oss litt. Ho var forresten veldig flink.

Tilslutt i dag var jeg på hundeklubben, der var det konkurransetrening før Triangelcup i morra, som jeg ikke får vært med på. Men kom på delt 3. plass med 170 poeng, sammen med Linda og Gizmo. Gratulerer til Pysa og en engelsk staff som kom på delt 1. (med 180 poeng?)!
Nå er det nattinatt!

Kommentarer

Nina sa…
ja, jeg syntes så ABSOLUTT vi skal danne en liten "studiesirkel"!! Hva med første møte rett etter at jeg er ferdig med siste eksamen? (4juni) Lønner seg nok ikke bare å anvende, men også diskutere all denne nye kunnskapen litt ja.. Så får man "systematisert" litt og gjort det til "egen" kunnskap! Jeg har hvertfall erfart at det kan være lett å miste litt "oversikten" etterhvert som man suger til seg nye inntrykk!!
Ellers vil jeg etter å ha lest dette blogginnlegget si:
JEG VIL OGSÅ TRENE HUND!!!!!! (*sutre sutre*) ;)
Anonym sa…
Du kan få trene utstillingstrening med min, tjihi;-)
Anneli

Populære innlegg